کسب عنوان بهترین مهاجم قدرتی لیگ برتر والیبال توسط مونا آشفته و مهسا صابری، ۲ ورزشکار گلستانی ثابت کرد که دختران استان در صورت مهیا بودن فرصت نمایش استعدادها می‌توانند قله‌های افتخار را در رشته‌های مختلف ورزشی فتح کنند و به نامی ماندگار در لیگ‌های کشوری تبدیل شوند.

آشفته و صابری سمبل اقتدار والیبال زنان گلستان در لیگ برتر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، والیبال از رشته های پرطرفدار در میان ساکنان گلستان است و از گذشته های دور تاکنون ستاره های فراوانی از گوشه و کنار این استان با رسیدن به تیم ملی موفق به کسب افتخارات فراوان مسابقات معتبر آسیایی و جهانی شدند.

این افتخارآفرینی ها تا چند سال اخیر مختص مردان بود اما علاقه ذاتی گلستانی ها به والیبال ، دختران با انگیزه و استعداد این استان را به سالن های آموزش این رشته کشاند و آرام آرام ستاره های زنان والیبالیست نیز در آسمان ورزش گلستان درخشید.

کمبود فضای ورزشی ، نبود امکانات اولیه و زمان نامناسب تمرین در سالن ها، بخشی از مشکلات زنان گلستان برای حضور موفق در ورزش است که این سختی ها نتواست انگیزه دختران سخت کوش استان برای کسب موفقیت را از بین ببرد.

در سالهای گذشته تجربه تیمداری در رشته های ورزشی زنان همچون کبدی، دوومیدانی، بسکتبال و فوتبال نقطه آغاز معرفی استعدادهای ورزشی دختران گلستان بود که در نتیجه آن علاوه بر افزوده شدن بر تعداد ملی پوشان، راه رسیدن به افتخاراتی مانند کسب مدال طلای بازی های آسیایی اندونزی توسط دختران کبدی کار استان هموار شد.

همین موفقیت ها موجب شد انگیزه تمیداری در میان علاقمندان به ورزش و حامیان مالی ایجاد شود در نتیجه آن ، آرام آرام بر تعداد تیم های گلستانی حاضر در لیگ های ورزش زنان افزوده گردید.

افزایش تعداد تیم های گلستانی در مسابقات کشوری، زمینه ظهور استعدادهای دختران ورزشکار را فراهم کرده که هادیه کر در تیم‌ملی فوتبال ، مهدیه الوند در اسکواش، فاطمه حسام در تکواندو، مونا آشفته و مهسا صابری در والیبال از جمله آنان هستند.

گلستان اگر چه در لیگ برتر این فصل والیبال زنان نماینده نداشت اما چند گلستانی در تیم های لیگ برتری حضور داشتند که در این میان آشفته و صابری در ادامه روند رو به پیشرفت سال های اخیر عنوان بهترین مهاجم فصل را به دست آوردند.

مهسا صابری مهاجم قدرتی زن تیم سایپا که به همراه این تیم به عنوان نایب قهرمانی لیگ والیبال زنان ایران در دست یافت در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات لیگ برتر امسال بسیار فشرده بود و سطح آمادگی و توان جسمانی تیم ها نسبت به فصل های گذشته رشد چشمگیری داشت.

وی که سابقه حضور در لیگ ترکیه را در کارنامه ورزشی خود دارد افزود: با وجود آنکه کرونا سبب فشردگی بازی‌ها شده بود اما در مجموع آسیب چندانی به مسابقات وارد نکرد و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی لیگ جذاب و پویایی را پشت سر گذاشتیم .

ملی پوش سابق والیبال ایران به شرایط مالی بازیکنان در لیگ برتر اشاره کرد و گفت: قرارداد بازیکنان تیم های والیبال هر چند نسبت به رشته های همچون بسکتبال و فوتبال پایین تر است اما در مجموع امسال نسبت به سال‌های قبل بیشتر شد.

 صابری با اشاره به صعود تیم والیبال سریک گنبد به لیگ برتر سال آینده اظهار داشت: مذاکرات ابتدایی با مدیران این تیم انجام شده و در صورت وجود شرایط مناسب از پیوستن به این تیم استقبال می کنم.

بهترین مهاجم لیگ برتر والیبال زنان ادامه داد: فعالیت های والیبال زنان گلستان نسبت به برخی استان ها مطلوب‌تر است اما باید تعداد دختران نونهال علاقه‌مند و فعال در این رشته افزایش یابد تا از میان آن ها استعدادهای بیشتری را شناسایی کرده و برای رساندن به تیم ملی پرورش داد.

وی افزود: مسئولان دولتی و فعالان حوزه اقتصادی و بازرگانی باید از تیمداری در رشته والیبال زنان حمایت جدی‌تری داشته باشند.

صابری اظهار داشت: با ظرفیت های بومی و استفاده از مربیان برجسته و حمایت مدیران امکان حضور شایسته و تیمداری مطلوب گلستان در سطح اول والیبال زنان کشور وجود دارد.

تیم سریک گنبدکاووس که با کسب عنوان قهرمانی در لیگ دسته اول کشور، مجوز صعود به لیگ برتر فصل آینده را کسب کرد با حمایت مالی سردار آزمون مهاجم سرشناس و گنبدی فوتبال ایران در این مسابقات به میدان می رود.

مدیر باشگاه والیبال سریک گنبدکاووس گفت: سردار آزمون به عنوان مدیرعامل باشگاه سریک با هدف زمینه‌سازی پرورش استعدادهای ورزشی بانوان در رشته والیبال، به طور کامل از این تیم حمایت خواهد کرد.

خلیل آزمون اظهار داشت: بیشتر بازیکنان و کادر فنی تیم سریک در فصل جاری و منتهی به قهرمان در لیگ دسته اول، بومی استان بودند که به احتمال فراوان از آنان در لیگ برتر نیز استفاده خواهد شد.

مدیر باشگاه سریک گنبدکاووس افزود: با توجه به حضور تیم‌های قدرتمند در لیگ برتر والیبال بانوان، با نظر مدیران باشگاه در کنار بازیکنان بومی از ظرفیت بازیکنان باتجربه و توانمند غیربومی نیز در ترکیب تیم سریک استفاده خواهد شد.

آزمون گفت: امیدواریم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و حمایت مسوولان، به شگفتی‌ساز لیگ برتر در فصل آینده تبدیل شویم.

وی با اشاره به وجود استعدادهای خوب ورزشی در بانوان گنبدی، گفت: حمایت مسوولان و ورزش دوستان باعث شناسایی این استعدادها و تعریف مسیر درست برای آنان و در نهایت افتخار آفرینی برای استان می‌شود.

افتخار آفرینی آشفته و صابری در لیگ امسال نشان داد که گلستان در رشته  والیبال زنان ایران حرف زیادی برای گفتن دارد که در صورت حمایت مسوولان و تلفیق قدرت جوانی بازیکنان جویای نام سریک گنبد و ستاره های با تجربه ای همچون صابری آشفته و صابری، امکان کسب  افتخار توسط  زنان والیبال گلستان دور از دسترس نیست.

ارسال نظر

آخرین اخبار