سلمان زاده گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها، امسال در ۷۰ هزار هکتار از مزارع گلستان با کشت محصولات گندم، جو، کلزا، علوفه، کاملیا و گیاهان دارویی اجرا شد.

اجرای طرح جهش تولید دیم زارها در ۷۰ هزار هکتار از مزارع گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدمهدی سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، طرح جهش تولید در دیمزارها در دستور کار بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار گرفت.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان افزود: این طرح در سال گذشته با کشت کلزا در ۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم گلستان آغاز شده است که شاهد ۲۰ درصد افزایش عملکرد بودیم.

 

وی بیان کرد: این طرح امسال در محصولات گندم، جو، کلزا، علوفه، کاملیا و گیاهان دارویی ادامه یافت و مساحت آن به ۷۰ هزار هکتار رسیده است.

 

سلمان زاده گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها در  ۹ شهرستان استان شامل آق قلا، گمیشان، بندرترکمن، شمال علی آبادکتول، گنبدکاووس، گالیکش، مینودشت، کلاله و مراوه تپه اجرا می شود.

 

به گفته مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان، محصولات زراعی ۶ هزار و ۵۳۷ بهره بردار در ۷۲۷ روستا تحت حمایت های بیمه قرار گرفته است.

 

سلمان زاده با توضیح این که پرداخت ۳۵ درصد حق بیمه بر عهده ستاد اجرایی است، گفت: این عمل تاکنون در ۳۶ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی اجرایی شده است.

 

وی هدف از اجرای این طرح را بهبود معیشت کشاورزان، افزایش عملکرد محصول در هکتار، اصلاح الگوی کشت و توسعه زراعت در مناطق کم آب و دیمزارها برشمرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار