مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: ۲۷ درصد شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت گلستان فرسوده بوده و ۳۰ درصد مردم در این بافت‌ها سکونت دارند.

۳۰ درصد جمعیت شهری گلستان در بافت فرسوده ساکن هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حسین محبوبی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: بازآفرینی شهری نگرش و اقدامات جامع و گسترده‌ای است که در شهرها انجام می‌شود تا با انجام عملیات خاصی به پایداری اقتصادی، اجتماعی، کالبدی و محیطی در محلات مختلف برسیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: براساس این تعریف، چهار هدف عمده در بازآفرینی شهری دنبال شده که اولین مورد ارتقاء کیفی فضاهای عمومی و زیرساخت‌ها، توسعه و تجهیز خدمات روبنایی، بهسازی و مقاوم سازی واحدهای ساختمانی و توان افزایی اجتماعی و اقتصادی است.

وی بیان کرد: توان اقتصادی ساکنان این محلات کمتر، آسیب‌های اجتماعی بیشتر و واحدهای مسکونی آن ریزدانه و فاقد استحکام لازم هستند و تراکم افراد هم در واحد سطح بیشتر است.

محبوبی با بیان این که ۱۶ شهر گلستان دارای بافت فرسوده مصوب هستند، اضافه کرد: ۲۷ درصد شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت فرسوده بوده و ۳۰ درصد جمعیت در این بافت‌ها سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر گرگان ۳۵ درصد جمعیت شهری در ۲۴ درصد بافت ناکارآمد و در شهر گنبدکاووس ۴۸ درصد جمعیت در ۳۱ درصد مساحت شهری بافت ناکارآمد ساکن هستند و این امر زنگ خطری برای این مناطق است.

محبوبی ادامه داد: برای تشویق سرمایه گذاران برای ورود به ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده استان، مشوق‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار