با هدف توسعه آموزش های مهارتی 2 باب هنرستان تخصصی در رشته خیاطی و تربیت بدنی ویژه دختران در شهرستان گنبد کاووس راه‌اندازی می‌شود.

2 باب هنرستان خیاطی و تربیت بدنی در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، کمال الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبد کاووس در گفت و گو با تعدادی از اصحاب رسانه اظهار داشت: یک باب از این هنرستانها توسط خانواده نیکوکار زنده یاد "احمد محمدی" با ظرفیت ۱۲ کلاس درس به همراه چند کارگاه آموزشی تا مهر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که در رشته خیاطی ۲۷۰هنرجو پذیرش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمامی هزینه ساخت هنرستان ذکر شده توسط خانواده محمدی تامین می‌شود، اضافه کرد: هنرستان تربیت بدنی ویژه دختران نیز در بخشی از فضای دبیرستان نمونه بصیرت گنبد واقع در شهرک فرهنگیان با ظرفیت پذیرش ۱۱۵ نفر راه‌اندازی خواهد شد.

نظرنژاد ادامه داد: داشتن سالن اختصاصی ورزش و دسترسی این هنرستان به مجموعه ورزشی شهید نوعی متعلق به آموزش و پرورش از اهداف راه‌اندازی هنرستان تربیت بدنی دختران است؛ ضمن اینکه استخر دانش آموزی در حال تکمیل این شهرستان مورد استفاده هنرجویان این هنرستان قرار خواهد گرفت.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: اکنون این شهرستان ۳۰ هنرستان و مدرسه کاردانش دارد که چهار هزار و ۵۵۰ دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه دوم در ۸۷ رشته تحصیلی در آن مشغول تحصیل هستند که ۳۷ رشته آن برون سپاری شده است.

وی افزود: علاوه بر ۲ هنرستان یادشده، پنج باب مدرسه خیرساز در مناطق روستایی و یک استخر دانش آموزی در شهر گنبد تا مهر سال آینده به ظرفیت فضاهای آموزشی این شهرستان اضافه خواهد شد.

نظرنژاد با قدردانی از کمک‌های نیکوکاران مدرسه ساز و با تاکید بر استمرار نهضت مدرسه سازی توسط خیرین، اضافه کرد: نیکوکاران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۱۲۵ مدرسه در این شهرستان ساختند که ۳۸ مدرسه آن در سه سال اخیر بوده است.

به گفته وی از ۳۸ مدرسه خیرساز سه ساله اخیر تاکنون، ۲۲ مدرسه آن افتتاح و ۱۶ مدرسه در حال ساخت است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در مناطق شهری بیان داشت: براساس اطلس تهیه شده، فضای‌های آموزشی موردنیاز در این شهرستان در قالب ۳۲ پروژه با ۲۱۶ کلاس درس اولویت بندی شده که نیاز به نوسازی دارد.

هم اکنون آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس افزون بر ۸۸ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار