مهندس حسینی گفت: ۲۰۹ روستای استان گلستان در معرض خطر و حوادثی مانند لغزش و رانش زمین، فروچاله‌، سیلاب و زلزله قرار دارند که در برنامه هفتم توسعه دست‌کم ۶۰ روستا باید مطالعه و ایمن سازی شود.

209 روستای گلستان در معرض رانش و فرونشست/ برخی از روستاها چند مخاطره‌ای هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، مهندس سیدمحمد حسینی با بیان اینکه براساس قانون برنامه ششم می‌بایست دست‌کم ۳۰ درصد روستاهای در معرض خطر در استان، مطالعه و ایمن سازی می‌شد، اظهار کرد: براساس مطالعات صورت گرفته ۳۰۹ روستای استان گلستان در معرض خطر و حوادث مختلف قرار داشت که تا کنون ایمن سازی ۱۱۰ روستا انجام شده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به وجود ۲۰۹ روستای در معرض خطر دیگر در استان، گفت: ایمن سازی این روستاها در برنامه هفتم توسعه نیز مورد تأکید قرار گرفته و ما نیز به دنبال این هستیم تا در سفر رئیس جمهور به استان گلستان، ۷۰ میلیارد تومان برای این بخش، مصوبه بگیریم.

وی درباره مخاطراتی که برخی از روستاهای استان را تهدید می‌کند، توضیح داد که در مناطق جنوبی حوادثی مانند لغزش و رانش زمین و سنگ افتان را داریم. در مناطق شرقی استان پدیده فروچاله، گالی‌ها و فرونشست و سیلاب و همچنین در شمال استان سیلاب و زلزله جزو مخاطرات تهدیدکننده است.

وی با بیان اینکه برخی از روستاهای استان چند مخاطره‌ای هستند، افزود: پیگیر تأمین اعتبار برای مطالعه و انجام عملیات اجرایی ایمن سازی برای حدود ۶۰ روستای در معرض خطر هستیم.

مهندس حسینی با بیان اینکه پروژه‌های ایمن‌سازی، اغلب پرهزینه است، گفت: در این روستاها عمدتا پروژه‌هایی از قبیل دیواره سنگی، دفع سیلاب، شمع‌کوبی برای جلوگیری از رانش، دیواره نگهبان و غیره اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه دست‌کم ۶۰ روستای در معرض خطر را مطالعه و ایمن سازی می‌کنیم. البته که این موضوع برای حفاظت از روستا و اهالی آن در مقابل حوادث، نیازمند توجه ویژه است و ما از طریق سازمان‌های برنامه و بودجه و مدیریت بحران پیگیر تأمین اعتبار برای ایمن سازی و تثبیت این روستاها هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار