نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: از زمان دولت اول احمدی نژاد پتروشیمی گلستان استارت خورده و اکنون ۹۵ هزار سهامدار گلستانی در انتظار سفر رئیس جمهور برای تعیین تکلیف این پتروشیمی هستند.

۹۵ هزار سهامدار‌گلستانی در انتظار سفر رئیس جمهور برای تعیین تکلیف پتروشیمی/ گرگان تنها مرکز استان در کشور که آب شرب خود را از چاه تامین می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت‌الله نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به استان‌ها به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور می‌تواند ثمرات و خیرات بسیاری برای استان‌ها به ویژه گلستان داشته باشد و این امر منوط به این است که مدیران دستگاه‌های دولتی بتوانند به خوبی از این فرصت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: تلاش کنیم همه مدیران استان گلستان در کنار مجمع نمایندگان گلستان در کنار معرفی ظرفیت‌ها، پتانسیل و مواهب خدادادی، عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات استان برای رئیس جمهور و هیات همراه مطرح کنیم و برنامه‌هایی را به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بیان کنیم.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر در این سفر برنامه‌محور باشیم و بتوانیم از این فرصت نهایت استفاده را در تخصیص اعتبارات و منابع و موضوعات مهم استان در قالب مصوبات نهایی کنیم مطمئنا استان گلستان در ریل پیشرفت قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: استان‌گلستان دارای چالش‌های بسیاری مانند خلیج گرگان، جزیره آشوراده، پتروشیمی، عدم امکانات و تجهیزات مناسب در موضوعات مهم زیرساختی مانند‌ آب، برق، سد نرماب و دیگر موضوعات است.

نوروزی گفت: متاسفانه گرگان تنها مرکز استان در کشور بوده که قبل از سال ۱۳۹۰ با تعداد ۱۷ حلقه چاه از علی‌آبادکتول آب شرب خود را تامین می‌کند، سد «زرین‌گل» و سد «نرماب» متاسفانه بلاتکلیف رها شده و استان گلستان به لحاظ فاضلاب رتبه آخر در سطح کشور را دارا است.

وی بیان کرد: استان گلستان با وجود مواهب خدادادی مانند دشت، کوه، دریا، جنگل و غیره فاقد تله‌کابین بوده در صورتی که استان همجوار ما (مازندران) با وجود سه تله‌کابین مجوز احداث سه تله‌کابین دیگر را نیز اخذ کرده است.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: استان گلستان بهترین متصل کننده و کریدور بین‌المللی ایران  با آسیای‌میانه و چین خواهد بود و منطقه آزاد اینچه‌برون و وجود‌ راه‌آهن می‌تواند بهترین فرصت برای ایجاد تحولات در روابط بین‌الملل اقتصادی و سیاسی در منطقه باشد.

وی گفت: متاسفانه استارت پتروشیمی گلستان از دولت نهم زده شده و تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و اکنون ۹۵ هزار گلستانی در انتظار سفر رئیس جمهور برای تعیین‌ تکلیف این موضوع هستند، هشت پتروشیمی همزمان با پتروشیمی گلستان شروع شده و به بهره‌برداری رسیده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: قبل از سفر رئیس جمهور، استاندار گلستان، مجمع نمایندگان استان و مدیران کل بارها جلساتی را برگزار کرده و در این جلسات تمام ظرفیت‌ها و مشکلات مورد بررسی قرار گرفته و تلاش داریم تا در سفر رئیس جمهور مردمی کشورمان، گلستان را از محرومیت و مظلومیت نجات دهیم.

وی ابراز کرد: بهره‌برداری از فاز دوم نیروگاه علی‌آبادکتول یکی از مصوبات مهم در سفر رئیس جمهور بوده و با بهره‌برداری از این فاز ضمن برطرف شدن مشکلات برق استان و رفع خاموشی‌ها می‌توان این انرژی را به چند استان همجوار صادر کرد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زهکشی اراضی کشاورزی گلستان، احیای خلیج گرگان، ساماندهی جزیره آشوراده، احداث راه‌آهن گرگان به مشهد مقدس، بهره‌برداری از سد میرداماد گرگان، تخصیص یک‌هزار میلیارد تومان به سد نرماب برای بهره‌برداری از آن، جاده علی‌آبادکتول به شاهرود از مسیر شیرین‌آباد و چند موضوع دیگر از جمله مسائلی است که مجمع نمایندگان به همراه استاندار در سفر رئیس جمهور پیگیر خواهند بود.

وی اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان گلستان چه در سطح ملی و چه استانی در کنار دولت و رئیس جمهور خواهند بود و همواره یاریگر دولت در رسیدن به سیاست‌ها و برنامه‌هایش برای رفع مشکلات کشور و مردم است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار