معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: از 15 اسفند ماه سال 1400 هرگونه خرید و عرضه ام دی اف خام خارج از نظام بورس کالای ایران تخلف میباشد .

هرگونه خرید و عرضه ام دی اف خام خارج از نظام بورس کالای ایران از 15 اسفند ماه سال 1400 تخلف میباشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان ، علی اصغر اصغری گفت : با توجه به ایجاد فضای آزاد و رقابتی در خرید و فروش کالا و همچنین قوانین موضوعه در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و برابر سیاست های ابلاغی وزارت صمت , از تاریخ 15 اسفندماه سال جاری الزاماً عرضه داخلی ام دی اف خام در بورس کالا مجاز بوده و هرگونه خرید و عرضه خارج از بورس کالای ایران ممنوع می باشد..

علی اصغر اصغری در ادامه افزود، تمامی واحدهای تولید کننده ام دی اف خام مکلف به عرضه کل تولیدات خود در بورس کالا بوده و بر اساس مقررات جاری به مقدار مازاد بر عرضه داخلی امکان صادرات خواهند یافت.

وی همچنین ادامه داد، از محسنات این اقدام شفاف سازی در خرید و عرضه کالا و همچنین جلوگیری از احتکار، و کمبود و عدم عرضه بموقع کالا در بازار و دیگر تخلفات احتمالی مبیاشد.

این مقام مسئول درخاتمه افزود، کلیه مراحل اخذ کد بورس کالای ایران، ثبت نام، دریافت کد نقش، اظهار تولید و ثبت معاملات (ثبت فاکتور الکترونیکی) تولید کنندگان و خریداران در سامانه جامع تجارت برای عرضه کنندگان داخلی ام دی اف خام تا پایان روز پانزدهم اسفند ماه سال جاری قابل انجام بوده و پس موعد مقرر دیگر خرید خارج از شبکه بور فاقد وجاهت قانونی میباشد و مستوجب مجازات های قانونی میباشد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار