اصغری، معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان گفت: با موفقیت در اجرای طرح درج قیمت تولید بر کالا، قیمت اغلب کالاهای اساسی و پرمصرف خانوار کاهش خواهند یافت.

درج قیمت تولید باعث کاهش نرخ کالاهای اساسی خانوار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اصغر اصغری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد واحدهای تولیدی استان درج قیمت بر کالا را اعمال می‌کنند.

وی با بیان اینکه از مرحله چهارم درج قیمت تولید بر کالا عبور کردیم،، افزود: خوشبختانه شاهد هستیم که بیش از ۹۰ درصد این واحدهای تولیدی با شرط فعالیت و داشتن مواد اولیه تولید به طرح درج قیمت ملحق شدند.

وی ادامه داد: ۷۵ واحد صنعتی استان که دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند به طرح درج قیمت تولید بر کالا ملحق شدند.

اصغری اضافه کرد: از آن دسته واحدهای تولیدی که مجوز از سازمان جهاد کشاورزی دارند هم خواستیم که به طرح درج قیمت تولید بر کالا ملحق شوند.

به گفته وی، با موفقیت در اجرای طرح درج قیمت تولید بر کالا گام موثری در جهت شفافیت قیمت تولید کننده برداشته می شود، به این ترتیب قیمت اغلب کالاهای پرمصرف خانوار کاهش خواهند یافت.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان یادآور شد: پیش از اجرای طرح درج قیمت تولید برکالا، نرخ برخی از محصولات واقعی نبود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح درج قیمت تولید بر کالا به نفع تولیدکننده یا مصرف کننده است، افزود: متاسفانه یک فضای رقابتی ناسالمی بین برخی سفارش دهندگان باعث شده بود تا قیمت‌ها به صورت غیر منطقی ثبت شود.

اصغری با تاکید بر این نکته که قیمت سفارشی به زیان مصرف کننده است، اظهار کرد: به طور قطع در آینده‌ای نه چندان دور این امر باعث رقابت سالم و کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

وی ضمن یادآوری این مطلب که همین اکنون در برخی از کالاها شاهد کاهش قیمت هستیم، افزود: خوشبختانه وزارت صنعت، معدن و تجارت جشنواره خرید شفاف را برای ایام پایانی سال برنامه‌ریزی کرده تا با همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اصناف و اتحادیه‌ها مردم در ایام پایان سال بتوانند با مراجعه به فروشگاه‌های دارای نماد، خریدی با قیمت مناسب داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار