رسانه معاند انگلیسی به دستور ویژه رئیس جمهور در خصوص توسعه جزیره آشوراده در حالی واکنش نشان میدهد که آیت الله رئیسی روز گذشته به ضرورت توسعه براساس ضوابط محیط زیستی تاکید داشت و علاوه بر دستور ویژه برای خلیج گرگان ایجاد یک کارخانه برخلاف ضوابط محیط زیستی را مضر خواند.

قلاب‌ خالی BBC از سفر دریایی رئیسی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، داود خاندوزی؛شانزدهمین سفر رئیس جمهور به استان گلستان به پایان رسید این سفر دستاوردهای خوبی برای استان گلستان به همراه داشت و برآورد می شود که سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در بخش کشاورزی استان از محل اعتبارات سفر در استان اجرایی شود و این تنها شامل ۲۵ درصد پروژه‌های سفر رئیس جمهور به گلستان است.

توجه به سدهای نیمه تمام استان و حل فوری مشکلات تامین آب شرب روستاهای فاقد آب لوله کشی و دستور ویژه رئیس جمهور برای علاج بخشی خلیج گرگان و اجرای طرح توسعه گردشگری آشوراده از موضوعاتی بود که در این سفر مطرح شد.

همچنین رئیس جمهور به نقاط مرزی استان گلستان سفر کرد و از نزدیک با مشکلات مرزنشینان آشنا شد، افزایش ارتباط با همسایگان آسیای میانه و دستور ویژه برای تامین نهاده های دامی از طریق مرز اینچه برون قطعا بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی استان را با رونق گرفتن گمرک در این منطقه حل خواهد کرد.

همچنین هفت نفر از اعضای هیئت دولت در شهرستان های استان گلستان به نمایندگی از رئیس جمهور حاضر شدند و از نزدیک مشکلات و دغدغه های آنان را بررسی کردند.

رئیس جمهور روز گذشته در بدو ورود به استان گلستان با وجود اینکه شرایط جوی در ابتدا اجازه پرواز هوایی را نمی داد دل به دریا زد و از طریق پرواز هوایی از جزیره آشوراده و خلیج گرگان بازدید کرد، سپس با قایق به جزیره آشوراده رفت و با توجه به اینکه این منطقه ظرفیت های گسترده ای برای توسعه گردشگری دارد از وضعیت موجود تاسف خورد و اقدامات مسئولان استانی را برای برای عدم توجه به این منطقه اقناع کننده ندانست.

 

سفر به جزیره برای حل مشکلات مردم منطقه باعث شد که رسانه های داخلی این سفر را با سفر رئیس جمهور سابق به جزیره کیش در مقام قیاس قرار دهند و بگویند که روحانی در دل بحران های سیل ۹۸ از جزیره کیش دل نکند ولی رئیس جمهور با وجود شرایط جوی نامناسب و وزش باد شدید خطر این سفر را پذیرفت و با قایق برای حل مشکلات جزیره آشوراده که می تواند رونق اقتصادی را به استان گلستان دوچندان کند دل به دریا زند.

اما این تعریف و تمجیدهای رسانه های داخلی به مذاق رسانه های غربی و انگلیسی‌نشین خوش نیامد و بی بی سی فارسی در متنی و با تحریف و تحلیل بخشی از اخبار  پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت که  «بازدید امروز ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور از جزیره "آشوراده" در میان گروهی از فعالان محیط زیست واکنش‌برانگیز شده است.»

این رسانه معاند با نظام جمهوری اسلامی در توضیحات خود بیان کرد که  پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ایران نوشته است که آقای رئیسی به "ظرفیت‌های این منطقه برای توسعه در زمینه گردشگری و محیط زیست تاکید کرده است و این درحالی است که فعالان محیط زیست سال‌هاست تاکید می‌کنند حفظ اکوسیستم طبیعی برای حفظ محیط‌زیست مازندران و گلستان ضروری است و نباید با طرح‌هایی به نام توسعه گردشگری یا ایجاد اشتغال، محیط‌ زیست این منطقه نابود شود.

برای کشف حیقیت به سراغ مدیرکل محیط زیست استان گلستان رفتیم تا در خصوص سخنان رئیس جمهور و اجرای این طرح گفتگو کنیم که بیان شد مقامات استان اجازه مصاحبه در خصوص سفر را ندادند و جمع بندی سفر به زودی از سوی استاندار گلستان انجام خواهد شد و به سوالات خبرنگاران از طریق استانداری پاسخ داده می شود.

اما آیا آیت الله رئیسی که در قوه قضائیه مدافع سرسخت مسائل محیط زیستی بوده در دوران ریاست جمهوری مواضع خود را تغییر داده است؟ وقتی به سخنان رئیس جمهور در این سفر گوش می دهیم می بنیم که بیان این مطالب به دور از واقعیت است.

آیت الله رئیسی در نشست شورای اداری در استان گلستان به ضرورت حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفته اگر ایجاد یک کارخانه باعث مخاطرات زیست محیطی می شود ایجاد آن مضر است و به تاکید اقدامات دولت در توسعه استان با حفظ مسائل محیط زیستی تاکید کرده است.

بخشی از این شیطنت ها گره زدن برخی مسائل مختلف مثل گلایه برخی از عکاسان در همراهی رئیس جمهور در بازدید از خلیج گرگان است که به نظر می رسد این رسانه های غربی به دنبال ماهی گیری از این شرایط هستند.

در حالی که این رسانه های بیگانه به مسئله مثل آشوراده پافشاری دارند ولی به بحث اقدام عاجل دولت برای خلیج گرگان که خواسته بسیاری از فعالان محیط زیستی استان گلستان بود و در دولت قبل معطل مانده بود اشاره نمی کنند و این مسئله به خوبی نشان می دهد که این رسانه ها به دنبال نقطه زنی و ضربه به دولت جهادی هستند که به جای آنکه مشکلات مردم را از پشت شیشه های دودی خودرو ببیند در دل مشکلات مردم بدون هیچ حرکت پوپولیستی می رود.

از سویی دیگر این رسانه ها که دایه دلسوزتر از مادر برای محیط زیست ایران شدند به موضوع بحران زیست محیطی سایت زباله آزادشهر که به تصمیم غلط مسئولان گذشته راه اندازی شده و در این سفر به حل آن تاکید شد و یا تقویت سیستم های اطفاء حریق که قطعا در استان گلستان منجر به کاهش بیشتر مخاطرات محیط زیستی می شود بی توجه هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار