با حضور دادیار ویژه نظارت بر حقوق کودکان و نوجوانان دادسرای مرکز گلستان وبینار قانون حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان برگزار شد

وبینار قانون حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، وبینار توجیهی- تخصصی مهدهای کودک با موضوع قانون حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان با حضور محمدتقی قربان نیا رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و نیلوفر حکیمی دادیار ویژه نظارت بر حقوق کودکان و نوجوانان دادسرای مرکز گلستان برگزار شد.

قربان نیا در این جلسه اظهار داشت: پیش از این، جلسه ای با حضور همکاران محترم دادسرای عمومی استان برگزار شد که در آن جلسه در خصوص اهمیت تشکیل پرونده شخصیت کودک بحث و بررسی شد. وی افزود: چراغ راه ما برای برداشتن هر قدم اسناد بالادستی و بخشنامه های وزارتی است که به نظر می رسد اگر بر همین سیاق پیش برویم بتوایم در تحقق تمام ساحت ها برای نوآموزان موفق باشیم.

حکیمی نیزدر این جلسه ضمن تشکر از موسسان و پرسنل مهدهای کودک گفت: قانون حمایت از حقوق کودکان ونوجوانان قانونی جامع بوده که در سال 99 تصویب شده است. وی ادامه داد: موسسان و مدیران محترم مراکز مهدکودک شاهد عینی برای ثبت گزارش کودکان در معرض آسیب هستند.

این مقام مسئول افزود: هدف ما این است که برای کودکان در معرض آسیب و بزه دیده پرونده محرمانه ای تحت عنوان پرونده شخصیت کودک تشکیل شود تا مقامات قضایی پیگیری های لازم را به عمل آورند.

وی همچنین با بیان اینکه باید نیازهای اساسی کودکان نادیده گرفته شود، اظهار داشت: تشخیص در معرض آسیب بودن کودک بر عهدهای موسسان محترم مهدهای کودک و پیش دبستانی است زیرا این عزیزان به نوعی نزدیک ترین فرد به کودکان هستند و باید با بینش بیشتر و بهتر به کودکان توجه نمایند.

حکیمی در پایان خاطرنشان کرد: نظارت های میدانی از مهدهای کودک با رویکرد کمک به دانش آموزان در معرض آسیب و بزه دیده به طور مستمر انجام خواهد شد و انتظار ما این است که موسسان محترم همکاری های لازم را داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار