معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: شرکت در کلاس برای دانشجویان مشروط به تزریق ۳ دز واکسن است؛ در غیر این‌صورت دانشجو باید هرپانزده روز جواب منفیpcr خود را به دانشگاه ارئه کند.

شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه اعلام شد/ تزریق 3 دُز واکسن یا ارائه تست منفی پی‌سی‌آر

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی بزازی عضو هیئت علمی و معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در رابطه با نحوه آموزش حضوری در این دانشگاه گفت: آموزش عالی کشور از بدو شیوع ویروس دنیاگیر کرونا دچار چالش گردید و مجبور به مجازی کردن آموزش شده است . تاکنون ما در کشور ۶ پیک کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم که چهار مورد از آن بدون دسترسی به واکسن و ۲ پیک اخیر در زمانی که واکسن قابل دسترس بود  اتفاق افتاد که همچنان تا امروز آموزش نظری به صورت مجازی ادامه پیدا کرده است و مشاهده می‌شود با اجرای برنامه سراسری واکسیناسیون به‌تدریج شرایط لازم برای آموزش حضوری فراهم آمده‌است و امیدواریم با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور این موضوع مهم محقق گردد.


وی افزود: در دو سال گذشته با توجه به جنبه عملی دروس آزمایشگاهی، امکان برگزاری مجازی آن‌ها وجود نداشت و با در نظرگرفتن محدودیت‌هایی مثل ممنوعیت تردد بین شهری، رعایت فاصله اجتماعی، تعطیلی  خوابگاه‌های دانشجویی و خطر انتقال بیماری در تجمعات، طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی هر جلسه با تعداد محدود از دانشجویان و با توجه به فضای بزرگ آزمایشگاهی با حضور ۷ نفر برگزار شد.

بزازی در ادامه گفت : در زمینه برگزاری کلاس های حضوری طبق اعلام ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، از ۱۴ فروردین۱۴۰۱ در صورت استمرار وضعیت مطلوب کرونایی، بخشی ازآموزش‌ها حضوری خواهند شد و همچنین طبق دستورالعمل‌های ابلاغی امکان برگزاری کلاس‌های ترکیبی به‌صورت حضوری-مجازی فراهم می‌شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان عنوان کرد: شرکت در کلاس برای دانشجویان مشروط به تزریق ۳ دز واکسن است؛ به همین جهت، به دانشجویان عزیز، توصیه می‌کنیم که نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود با مراجعه به مراکز مربوط آن اقدام کنند. زیرا در صورت عدم تزریق ۳دز واکسن، دانشجو باید هر ۱۵ روز یک بار، جواب منفی تست PCR را به دانشگاه ارائه نماید و دانشجویانی هم که مبتلا به کرونا می‌شوند باید دوره قرنطینه را طی کنند و بعد از یک ماه به مراکز مربوطه برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند و در این زمینه نیاز به گواهی پزشک معالج و تایید آن توسط پزشک معتمد دانشگاه است.

بزازی ادامه داد: هم‌اکنون نیز با وجود پوشش گسترده واکسیناسیون، مواردی مثل رعایت فاصله اجتماعی، تهویه مناسب فضا و... امکان تشکیل کلاس در شرایطی همچون پیش از کرونا را نمی‌دهد و بازگشت به برگزاری عادی‌ کلاس‌ها منوط به پایان کروناست که‌ زمان آن قابل‌ پیش‌بینی نیست.همچنین به منظور رفع نواقص آموزش مجازی در ایام کرونا، پیشنهادی از سوی مجموعه عالی کشور، تحت عنوان ترمیم آموزش مطرح شده‌است و درحال بررسی در سطح کلان می‌باشد تا نحوه اجرای آن تعیین شود.

وی در پایان تاکید کرد: در صورت تغییر رنگ‌بندی کرونایی به قرمز و با مجوز ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا، امکان بازگشت مجدد به آموزش مجازی برای کلاس‌های نظری فراهم می‌شود. همچنین کارآموزی‌های بیمارستانی و دروس عملی به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌ها و نظارت مستمر معاونت علوم پزشکی دانشگاه ادامه خواهد یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار