مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر گلستان، ۲ هزار و ۳۴۰ امدادگر و نجاتگر و ۵۵۰ عضو جوان در طرح ملی خدمات بشر دوستانه اعضای سازمان جوانان مشارکت دارند.

فعالیت حدود 3 هزار امدادگر گلستان در طرح نوروزی هلال‌احمر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، فرهاد میقانی در خصوص جزئیات طرح امداد و نجات نوروزی این نهاد اظهار کرد: طرح نوروزی این نهاد با ۴۵ پست ثابت و موقت به مدت ۲۰ روز از ۲۵ اسفند برای ارائه خدمات به مسافرین آغاز می‌شود

وی افزود: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر گلستان، ۲ هزار و ۳۴۰ امدادگر و نجاتگر و ۵۵۰ عضو جوان در  طرح ملی خدمات بشر دوستانه اعضای سازمان جوانان مشارکت دارند.

میقانی بیان کرد: همچنین ۳۶ پایگاه امداد و نجات شامل، ۱۶ پایگاه امداد و نجات و چهار مرکز امدادی شامل پایگاه امداد و نجات هوایی، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(EOC)، تیم واکنش سریع و مرکز نگهداری سگ‌های جست‌وجو نجات (آنست)، چهار پایگاه موقت در گمیشان، مراوه تپه و دلند و تیم توانای گرگان در کنار ۱۲ کشیک اضطراری امداد و نجات شعب تابعه (ERT) در این طرح حضور خواهند داشت.

وی افزود: بطور متوسط ۱۱۷ نفر نیرو به صورت روزانه با ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه آرگو، یک فروند قایق نجات، ۱۱ دستگاه ست هیدرولیک نجات و ۲۰ دستگاه خودروی کمک‌دار آماده ارائه به مسافرین نوروزی گلستان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشر دوستانه اعضای سازمان جوانان به مسافرین نوروزی گفت: برای افزایش روحیه امید و نشاط اجتماعی، تامین سفری سالم و ایمن و مسوولانه، حفظ محیط زیست و بهبود فرهنگ تعامل اجتماعی ۵۵۰ نفر روز از اعضای جوانان در این طرج مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح در پست‌های ثابت خدماتی از قبیل پویش ملی بهرفت، فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع‌رسانی و راهنمایی)،  مسابقه فرهنگی عکس و فیلم کوتاه بشر دوستی،  ویژه برنامه مناسبتی (رفیق خوشبخت ما ) و نیز خدمات اکیپ‌های سحاب به مسافرین ارائه می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار