عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

۸۲ مرکز فروش میوه شب عید در گلستان برپا می‌شود

ایرنا نوشت: مدیر تعاون روستایی گلستان گفت : ۸۲ مرکز فروش میوه شب عید توسط این مدیریت در مناطق شهری و روستایی این استان جانمایی شده و آماده فعالیت است.

حجت‌الله صالح‌المومنین روز یکشنبه در نشست خبری افزود: از این تعداد ۲۲ مرکز در گرگان، ۱۲ مرکز در گنبدکاووس، ۱۰ مرکز در کلاله و مراوه تپه، ۹ مرکز در رامیان و آزادشهر، هشت مرکز در کردکوی و بندرگز، ۶ مرکز در مینودشت، پنج مرکز در علی آباد، چهار مرکز در آق قلا و ۲ مرکز در هر یک از شهرستان های ترکمن و گمیشان برپا می‌شود.

وی گفت: اعلام نشدن میزان میوه شب عید قابل عرضه در گلستان به خاطر کنترل بازار و سوء استفاده نکردن دلالان و واسطه‌ها است و در تامین میوه شب عید در این استان مشکل وجود ندارد.

 

«تاکسی خنده» در مسیر نوروز گلستان/ دست پر صدا و سیما در آغاز ۱۴۰۱

فارس نوشت: مدیرکل صدا و سیمای گلستان با تشریح برنامه‌های مختلف این مرکز برای نوروز ۱۴۰۱، از تولید سریال طنز «تاکسی خنده» و پخش در ایام نوروزی پیش‌رو از تلویزیون مرکز گلستان خبر داد.

محمد منتظر حجت صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای مرکز گلستان اظهار کرد: پخش روزانه فیلم سینمایی و دو سریال نوروزی تلویزیونی از تولیدات مرکز گلستان در کنار مستندهای نوروزی و ده‌ها سرود و کلیپ بهاری دیگر ارمغان شبکه گلستان در نوروز باستانی ۱۴۰۱ است.

وی با اشاره به اینکه سریال‌ها در ایام تعطیلات نوروز یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های مردم کشورمان محسوب می‌شوند، افزود: از چندین ماه قبل گروه‌های فیلمبرداری متعددی شروع به تولید سریال‌های نوروز ۱۴۰۱ کردند و در ایام نوروز سریال طنز «تاکسی خنده»، سریال ۱۳ قسمتی توریست و یک فیلم بلند داستانی طنز با موضوعات اجتماعی با درون مایه‌ای شاد و مفرح با عنوان «پس کی بریم خواستگاری» را از شبکه استانی گلستان تقدیم بینندگان همیشه همراه خواهیم کرد.

 

افزایش ۵ برابری ساخت و سازها در «توشن»/۲۵۴ سازه غیرمجاز تخریب شد

مهر نوشت: دادستان مرکز گلستان از افزایش پنج برابری ساخت و سازها در توشن خبرداد و گفت: در سه پایانی سال ۲۵۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی گلستان تخریب شد.

محمود اسپانلو عصر یکشنبه در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان با تاکید بر عزم دستگاه قضایی برای توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در استان اظهارکرد: خوشبختانه امسال به ویژه در سه ماه اخیر دستگاه‌های متولی هم خوب پای کار آمده‌اند و در همین مدت ۲۵۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی استان تخریب شد که بیشتر این بناها مربوط به شهرستان گرگان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان افزود: این بناها در ۱۳۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی استان ساخته شده بود و اولویت سال آینده ما تمرکز بر اعاده به وضع سابق این زمین‌ها است.

 

سوگنامه مادر شهید مفقودالاثر گلستانی: پسر دلاورم کجایی؟

ایرنا نوشت: ده‌ها مادر گلستانی پس از گذشت حدود ۳۳ سال از پایان جنگ همچنان چشم انتظار دیدن نشانه‌ای از فرزند خود هستند تا دل ناآرام خود را التیام بخشند که یکی از آن‌ها، مهربانو رحیمی است؛ مادر شهیدی که هر چه منتظر ماند خبری از عباس رشیدش نشد. نه خودش آمد و نه حتی استخوان‌ها و لباس‌ها و پلاکش.

این مادر شهید گلستانی خود را شاگرد مکتب حضرت زینب (س) می داند و با وجود سال ها چشم انتظاری و آرزوی دیدن دوباره فرزنش و در آغوش کشیدن نشانه ای از این دلاور، با یادآوری مصیبت‌های خاندان اهل بیت در صحرای کربلا روح دردکشیده‌اش را آرام می کند.

به یاد می آورد که همان اول زندگی با همسرش تصمیم می‌گیرند نام اولین فرزند پسر را به یاد رشادت های دلاور کربلا، عباس بگذارند و همان عباس، اولین و آخرین فرزند این خانواده کوچک شد.

 

کشف بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: فرمانده انتظامی گلستان گفت: امسال بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۸ درصد افزایش داشته است.

سردار سعید دادگر گفت: کشف ۸۷ فقره احتکار اقلام مورد نیاز مردم به ارزش بیش از ۷۸۹ میلیارد ریال از دیگر موفقیت‌های پلیس گلستان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سردار دادگر گفت: در همین بازه زمانی ۶۰ فقره زمین خواری به ارزش بیش از ۵۵۳ میلیارد ریال کشف که تعداد کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته است.

 

تکمیل سد نرماب گلستان، مطالبه‌ای که با ۱۰ هزار میلیارد ریال محقق می‌شود

ایرنا نوشت: تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی رییس جمهور به گلستان برای تسریع در تکمیل سد نرماب چهل‌چای مینودشت به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان امیدها را در دل مردمان این دیار برای بهره‌مندی از مزایای این پروژه مهم زنده کرد.

آیت‌الله رییسی، رییس جمهور در شانزدهمین سفر استانی به همراه تعدادی از معاونین و وزیران جمعه ۱۳ اسفندماه سفری یک روزه به گلستان داشت و با ۱۱۱ مصوبه اولیه با اعتبار ۲۵ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان درحوزه‌های مختلف مردم این استان را به رفع مشکلات و کمبودهای قدیمی امیدوار کرد.

 

۲۰۰ میلیارد رهآورد سفر رئیس‌جمهور به گلستان برای طرح آبرسانی روستای مرزی گنبدکاووس/ ۱۳ روستای مرزی گنبدکاووس فاقد آب شرب بهداشتی

فارس نوشت: مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گنبدکاووس گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبرسانی به شهر و روستاهای مرزی گنبدکاووس در نظر گرفته شد.

چندی پیش خبری مردم بخش داشلی‌برون با درج درخواستی با عنوان «سال‌ها انتظار برای لوله‌کشی آب شرب شهرستان گنبدکاووس»  در سامانه #فارس_من خبرگزاری فارس تاکید کردند ساکنان استان گلستان شهرستان گنبد کاووس بخش داشلی برون، سالیان سال است که منتظر تامین آب شرب منطقه هستند که مورد تایید مردم این منطقه قرار گرفت.

خبرنگار خبرگزاری فارس برای پیگیری موضوع گفت‌وگویی با بخشدار داشلی‌برون گنبدکاووس و مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس انجام داده است.

بخشدار داشلی‌برون گنبدکاووس گفت: در حال حاضر ۱۳ روستا بخش داشلی‌برون فاقد آب شرب بهداشتی و لوله‌کشی بوده و توسط ناوگان آبرسانی و تانکر به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

 

 

از تغییر کاربری ۱۳۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی جلوگیری شد

تسنیم نوشت: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در ۱۳۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی استان گلستان تخریب شد.

محمود اسپانلو در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان با تاکید بر عزم دستگاه قضایی برای توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در استان اظهار داشت: خوشبختانه امسال به ویژه در سه ماه اخیر دستگاه‌های متولی هم خوب پای کار آمده‌اند و در همین مدت 254 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی استان تخریب شد که بیشتر این بناها مربوط به شهرستان گرگان است.

 

معضلات اجتماعی گلستان باید دیده شود/ برخورد قاطع پلیس با متخلفان چهارشنبه‌سوری

فارس نوشت: فرمانده انتظامی گلستان از بازداشت متهمان چهارشنبه‌سوری تا پایان تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در این بخش برخورد ما قاطع خواهد بود و دستورات قضایی لازم برای برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت در چهارشنبه پایان سال نیز صادر شده است.

محمدسعید فاضل دادگر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: من در خصوص یک سال گذشته از مردم و رسانه‌ها ویژه تشکر می‌کنم و حوادث مختلفی را در استان پشت سر گذاشتیم که برخی از آنها به واقع انرژی بالایی را از پلیس به خود اختصاص داد.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: جایی که هیچ مسوولی پاسخگو‌ نبود ماموران ما شبانه‌روزی پای کار بوده و با صبوری ماموران و بصیرت مردم بحران مرغ و آب را پشت سر گذاشتیم.

دادگر ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه ما قطب تولید مرغ در کشور هستیم صحنه‌هایی از صف‌های مرغ را شاهد بودیم که ناراحت‌کننده بود.

 

سنگ مزار شهید «فیض‌الله غضنفری» تعویض شد/ شهید گمنامی که پس از 36 سال نامدار شد

ایسنا نوشت: مراسم تعویض سنگ مزار شهید «فیض الله غضنفری» عصر امروز با حضور خانواده شهید و جمعی از مسئولان در یادمان شهدای گمنام کردکوی برگزار شد.

مراسم تعویض سنگ مزار شهید «فیض الله غضنفری» عصر امروز با حضور خانواده شهید، مردم شهید پرور کردکوی و جمعی از مسئولان در یادمان شهدای گمنام کردکوی برگزار شد.

شهید غضنفری که در سال 1391 همراه دو شهید دیگر به عنوان شهید گمنام در یادمان شهدای کردکوی مهمان مردم این شهر بود هویت او پس از 36 سال از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و انتظار خانواده این شهید بزرگوار پس از سال ها چشم انتظاری در آبان ماه سال جاری به سر آمد و امروز(22 اسفند ماه) نیز مراسم تعویض سنگ مزار شهید برگزار شد.

شهید فیض الله غضنفری در سال 1331 در سوادکوه مازندران دیده به جهان گشود، او از لشکر 25 کربلا به جبهه اعزام شد و در 25 اسفند 1364 در عملیات والفجر 8 در فاو به فیض شهادت نائل آمد.

 

روستاهای گلستان در مسیر جذب گردشگران قرار می‌گیرند/ احیای بافت «فارسیان» و «زیارت» تجربه موفق در جذب گردشگر

فارس نوشت: مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه روستاهای این استان در مسیر جذب گردشگران قرار می‌گیرند، گفت: در سفر اخیر دولت سیزدهم به استان گلستان یکی از پروژه‌های مصوب در حوزه بنیاد مسکن، تکمیل و آغاز اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش در تعدادی از روستاها بوده که 400 میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

سیدمحمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بافت کالبدی برخی از روستاهای استان گلستان دارای ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی؛ میراثی ارزشمند به شمار می‌رود که حفظ و نگهداری آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی تصریح کرد: حفظ سیمای این روستاها ضمن مطلوب‌سازی این فضاها برای حضور و سکونت روستاییان، با جذب بیشتر گردشگران به رونق و توسعه گردشگری در این روستاها کمک خواهد کرد.

 

کشت چغندر در گلستان توصیه نمی شود/ مصرف ۸۸ درصد آب در بخش کشاورزی

مهر نوشت: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: میزان مصرف آب در کشت چغندر از برنج هم بیشتر است به همین منظور کشت این محصول در استان کم آبی مانند گلستان توصیه نمی شود.

سید محسن حسینی با اشاره به اینکه در خصوص کشت محصولات زراعی، با توجه به شرایط اقلیمی و بافت خاک در هر منطقه از سوی مراکز تحقیقاتی و سازمان‌های متولی، الگوی کشت تعریف می‌شود، اظهار کرد: در الگوی کشت گلستان، گونه‌هایی که کم آب طلب هستند بویژه در اراضی وابسته به آب زیرزمینی پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: بنابراین کشت محصولاتی که آب زیادی به مصرف می‌رسانند مانند برنج و چغندر با توجه به محدودیت منابع آبی استان به مصلحت استان نیست.

 

توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

صدا و سیما نوشت: سپاه گلستان ۱۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع می‌کند.

فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: با مشارکت نیکوکاران استان این بسته‌ها تهیه شده است و به نیازمندانی که از پیش شناسایی شده اند می‌رسانیم.

علی ملک شاهکویی گفت: در ابتدای ماه مبارک رمضان، سپاه نینوای گلستان ۱۵ هزار سبد غذایی را به سفره نیازمندان هدیه می‌کند.

وی هم چنین از آزادی ۵۰۰ زندانی غیر عمد در استان خبر داد و گفت: این زندانیان با تلاش بسیج حقوق دانان آزاد شدند.

 

چالش های اقتصادی و اجتماعی پیش روی روستاهایی که شهر شدند

مهر نوشت: کارشناسان تاکید دارند توسعه بی برنامه روستاها و تبدیل آن ها به شهر باعث صدمه به اشتغال روستایی و تغییر بافت فرهنگی و اجتماعی آن شده لذا تداوم آن نیازمند مطالعات و پژوهش های بیشتر است.

توسعه روستاها نقش فراوانی در بهبود شرایط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری یک استان دارد؛ همچنین ریشه اکثر مشکلات و عقب ماندگی‌های یک شهر یا استان را می‌توان در مناطق روستایی یافت.

روستا می‌تواند بستر مناسبی را برای تولیدات کشاورزی، دامی، صنعتی، حفظ محیط زیست و امنیت و هنجارهای فرهنگی و اجتماعی فراهم کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار