رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: کشف پرونده‌های زمین خواری سال جاری این استان شمالی در مقایسه با سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

کشف پرونده‌های زمین‌خواری در گلستان ۳۶ درصد افزایش داشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ حسین پهلوانی‌نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در سال جاری همکاران ما موفق شدند ۶۰ پرونده زمین‌خواری را کشف کنند که ارزش ریالی آن ۵۵۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: کشفیات این پلیس از ابتدای امسال تا ۱۹ اسفند ماه نسبت به سال قبل، ۹۸ درصد افزایش داشت و مجموع کل ارزش پرونده‌های کشف شده، هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری هزار و ۷۸ پرونده قاچاق در استان کشف شد که در این خصوص ۹۵۹ متهم شناسایی و دستگیر  و ۴۲۵ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین متهمان توقیف شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان یادآور شد: بیشترین کشفیات انجام شده مربوط به سوخت، موادغذایی، مواد دارویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، سیگار و چوب بوده است.

پهلوانی‌نسب اضافه کرد: همکاران ما موفق شدند با همکاری بازرسی و بازرگانی استان، سه هزار تُن گندم احتکار شده در یکی از شهرستان‌های شرقی استان را کشف و ضبط کنند که بازگشت این مقدار گندم به چرخه نیاز استان، تا حد زیادی مشکل کمبود این محصول را برطرف کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پرونده‌های قاچاق چوب مربوط به باندی بود که در شهرستان کردکوی فعالیت داشت که بعد از ماه‌ها تلاش، رصد، پایش و پیگیری موفق شدیم آنها را کامل شناسایی، دستگیر کنیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون همکاران ما در این پلیس تخصصی در حال کار بر روی یک باند دیگر قاچاق چوب در یکی از شهرستان‌های شرق استان هستند که اطلاعات این باند هم به زودی اطلاعاتی‌رسانی خواهد شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: در این مدت همکاران ما موفق شدند، ۸۷ فقره احتکار کالاهای اساسی و نیاز مردم را در استان، شناسایی و کشف کنند که ارزش کل کالاهای مکشوفه در این انبارها ۷۸۹ میلیارد ریال برآورده شد و در این ارتباط ۹۱ متهم شناسایی شدند.

پهلوانی‌نسب با بیان این که کشفیات احتکار شده استان در این بازه زمانی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱۳ درصد رشد داشت، ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی استان در زمینه مقابله با احتکار جزو ۶ استان برتر کشور در ارزیابی‌های مربوطه قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار