معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوا گلستان گفت: از ۶ اسفندماه امسال تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ بیش از ۴ هزار گلستانی به منلطق عملیاتی جنوب در قالب راهیان نور اعزام می‌شوند.

۴ هزار گلستانی تا فرورین ۱۴۰۱ به راهیان نور اعزام می‌شوند/ آمادگی کامل سپاه نینوا گلستان در مناطق عملیاتی جنوب از استقبال کاروان راهیان نور

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، یکی از بزرگترین حرکت‌های فرهنگی در برابر هجمه‌های گسترده دشمن در قالب جنگ نرم اعزام  اردوی راهیان نور به ویژه برای جوانان و دانشجویان است. با برنامه‌ریزی مدون در اردوی راهیان نور می‌توان الگوی دفاع مقدس را در راستای جهاد تبیین تشریح و نقش دانشجویان را در گام دوم انقلاب تحلیل کرد.

اعزام کاروان راهیان نور نقش مهمی در حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس داشته و احیاکننده فرهنگ شهادت، مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی است.

از حال و هوای منطقه جنوب و مکانی که سپاه نینوا گلستان مستقر است برای خوانندگان توضیحاتی دهید؟
صادقی: بعد از دوسال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شاهد اعزام اقشار مختلف مردم در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب هستیم.

استان گلستان در منطقه عملیاتی جنوب در اردوگاه شهدا و اردوگاه شهید باکری  سپاه نینوا گلستان تمام زیرساخت‌ها و امکانات لازم را برای استقرار و پذیرایی از اقشار مختلف راهیان نور آماده کرده و از ۲۵ اسفندماه آمادگی کامل برای استقبال و خدمت به مردم عزیز خواهیم بود.

چگونگی اعزام اقشار مختلف را توضیح دهید؟
صادقی: امسال راهیان نور در سه بخش دانش آموزی، دانشجویی و اقشار مختلف مردم انجام می‌شود.
در بخش دانش آموزی با توجه به اینکه بیشترین سنین درگیری بیماری امیکرون در نوجوانان است، این اعزام به صورت آنلاین و در فضای مجازی «شاد» از ۶ اسفند تا ۱۱ اسفند برای دانش آموزان برگزار شد و خوشبختانه با استقبال خوب دانش آموزان گلستانی مواجه شدیم.
در این مدت بیش از ۳۸ هزار دانش آموز در مقطع تحصیلی نهم، دهم و دوازدهم به صورت آنلاین و از طریق فضای «شاد» از این مناطق بازدید کردند.

اعزام راهیان نور دانشجویی نیز از ۱۷ اسفندماه تا ۲۵ اسفندماه بوده و در این اعزام ۸۰۰ دانشجوی گلستانی که ۴۰۰ نفر آنها دختر بودند از این مناطق به صورت حضوری بازدید خواهند داشت.

اقشار مختلف مردم گلستان نیز از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۰ فروردین سال ۱۴۰۱ می‌توانند در قالب راهیان نور اعزام شده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از این مناطق بازدید کنند.

در مجموع سهمیه استان گلستان برای اعزام اردوی راهیان نور ۴ هزار نفر خواهد بود.

استقبال جوانان  از مناطق عملیاتی جنوب و همکاری  دستگاه‌های اجرایی در تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز‌ چگونه بوده است؟
صادقی: خوشبختانه جوانان ما با شور و شوق زیاد و با دلتنگی ناشی از وقفه دو ساله به دلیل شیوع بیماری کرونا از اردوی راهیان نور استقبال کردند و درخواست دانشجویان برای اعزام به این مناطق بسیار زیاد بود اما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی نتوانستیم همه این عزیزان را اعزام کنیم.

دستگاه‌های اجرایی نیز در تامین و تجهیز امکانات و وسایل مورد نیاز همکاری خوبی را با سپاه نینوا گلستان داشتند.

هدف از اعزام اقشار مختلف به ویژه جوانان به مناطق عملیاتی جنوب در قالب راهیان نور چیست؟
صادقی: راهیان نور هدیه ارزشمندی از طرف شهدا برای مردم و خادمین بوده و ما بعد از شهادت شهدا وظیفه خطیری در ادامه رسالت آنها داشته و باید مراقب این هدیه ارزشمند باشیم.

ترویج فرهنگ شهادت، مقاومت، تقوا، جهاد، ایمان، رشادت‌ها و جانفشانی‌ها و بسیاری از ویژگی‌های دیگر که شهدا با عمل به آن به ما یاد دادند را به نسل جوان منتقل کنیم و با این کار بتوانیم در راستای جهاد تبیین  که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده در مقابل هجمه‌های دشمنان گام‌های اساسی برداریم‌.

امنیت و ایمنی سفر در ترددها برای اقشار مختلف در نظر گرفته شده است؟
صادقی: تمام تدابیر لازم برای یک سفر ایمن مسافرین عزیز در نظر گرفته شده ضمن اینکه مراکز بهداشتی و اورژانس به صورت شبانه‌روزی در اردوگاه شهدا و «شهید باکری» سپاه نینوا گلستان مستقر بوده و تلاش داریم تا اعزام راهیان نور بدون هیچگونه اتفاق ناخوشایند برگزار شود و تک‌تک مردم خوب گلستان خاطرات خوشی از این سفر را تجربه کنند.

خاطره ی شیرین از اعزام راهیان نور دارید؟
صادقی: بنده زودتر از اعزام  راهیان نور در این مکان مستقر شدم تا بتوانم مستندات و گزارشات خوبی از اعزام راهیان نور بعد از دو سال وقفه ناشی از شیوع بیماری کرونا تهیه کنم.

چند روز گذشته از یکی از اعزام های دانشجویی در حال تهیه گزارش بودم که تحول و تغییرات روحی یکی از دانشجویان سبب کنجکاوی بنده شد، ویتی از حس و حال این دانشجو در این منطقه عملیاتی سوال کردم گفت در برابر شهدا احساس حقارت می‌کنم.

در اینجا شهدایی را دیدم که در سنین نوجوانی بین ۱۳ تا ۱۹ سال از همه چیز خود گذشتند و برای دفاع از کشور و امنیت مردم جان خود را فدا کردند من احساس کوچکی و حقارت می‌کنم، تا الان به این حس و درک نرسیده بودم اما از الان با درکی که از شهدا پیدا کردم متوجه شدم وظیفه خطیر و بزرگی نسبت به این عزیزان دارم.

سخنان این دانشجو مرا تحت تاثیر قرار داد و امید دارم بتوانم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار