امام جمعه شهرستان گنبدکاووس گفت: با نگاه اشرافی‌گری و غیر انقلابی نمی‌توان گفتمان انقلاب اسلامی را به خصوص در راستای بیانیه گام دوم انقلاب تبیین و از آن دفاع کرد.

امام جمعه گنبد: گفتمان انقلاب را نمی‌توان با نگاه اشرافی‌گری تبیین کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی روز  دوشنبه در نهمین نشست گفتمان جهاد تبیین با محوریت بیاینه گام دوم انقلاب درم حل مصلی امام عفر صادق (ع) گنبدکاووس افزود: گفتمان انقلاب همان گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که برپایه احکام نورانی اسلام استخراج و بیان شدند.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم از انقلاب اسلامی دفاع و گفتمان آنرا تبیین کنیم باید گفتمان انقلاب را به خوبی بشناسیم زیرا با شناخت این گفتمان تحلیل و تبیین مسائل برای اقشار جامعه بالاخص نسل جوان آسان‌تر خواهد بود.

ترابی ادامه داد: برای تبیین گفتمان انقلاب آنگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید نگاه انقلابی داشت زیرا با اشرافی‌گری و غیرانقلابی بودن کارها بر زمین خواهد ماند و تبیینی صورت نخواهد گرفت.

امام جمعه گنبدکاووس تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب و سایر مکاتب دینی تلاش دارند با مکتب و ایدئولوژی اسلام ناب محمدی (ص) که انقلاب اسلامی مروج آن است، مقابله کنند.

وی مکتب و ایدئولوژی را مفاهیمی کُلی دانست و گفت: تنها با گفتمان سازی است که می‌توان این مفاهیم را ساده و برای عامه مردم تشریح و تبیین کرد که در این بین بهترین گفتمان، گفتمان انقلاب اسلامی است.

ترابی همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: معارف اسلامی دارای نظامات زیادی بوده که یکی از آنها نظام تربیتی است.

وی با مهم دانستن نظام تربیتی اسلام، افزود: این نظام دارای ابزارهایی است که مراکزی که در آن ذکر خدا می‌شود مانند "مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و امامزادگان، حرم مطهر ائمه معصومین (ع) و نبی مکرم اسلام (ص) از جمله این ابزارها هستند.

امام جمعه گنبدکاووس اضافه کرد: امروز تنها عکس و پوستر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان علیه جامعه اسلامی کافی نیست بلکه باید تلاش شود از مراکزی اشاره شده به‌عنوان پاتوق‌های مذهبی برای تربیت اسلامی نسل آینده و خنثی کردن نقشه شوم دشمنان استفاده کرد.

ترابی گفت: در یک جامعه اسلامی و در مقایس کوچکتر در یک شهر دینی باید مسجد و اماکن مقدس محور توسعه و تبیین گفتمان مکتب اسلام و انقلاب اسلامی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۴ بهمن سال ۹۷ در بیانیه‌ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در ۴۰ سال گذشته و برکات خیره‌ کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند.

ایشان با تاکید بر امید واقع‌ بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها، خطاب به جوانان و آینده‌ سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان فرمودند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای دراین بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوعات شدند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار