مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: ۴۴ پروژه ورزشی تا پایان سال ۱۴۰۱ برای استفاده دانش آموزان، والدین و فرهنگیان در این استان احداث خواهد شد.

آموزش و پرورش گلستان سال آینده ۴۴ پروژه ورزشی احداث می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سیدرضا نظری روز دوشنبه در آیین افتتاحیه استانی آزادسازی و مردمی سازی مجموعه‌های آموزشی و ورزشی(طرح شهید خرازی) در مجموعه ورزشی تختی آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهارداشت: قراداد ساخت این تعداد پروژه های ورزشی پنجشنبه هفته قبل با وزارت آموزش و پرورش منعقد شد.

وی افزود: در بخش دولتی ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها که نقش مهمی در ارتقای سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان دارند، اختصاص یافت و با مشارکت خیران این اعتبار بیشتر خواهد شد. 

نظری یادآور شد: در مدت ۲۴ سالی که گلستان به عنوان استانی مستقل شناخته می‌شود ۷۰ پروژه ورزشی در حوزه آموزش و پرورش اجرا شد و هم اینک سرانه فضای ورزشی استان به ازای هر دانش آموز ۳۱ سانتی متر مربع است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان از جمله شهرستان گنبدکاووس در رشته والیبال و با پیگیری‌ها صورت گرفته و موافقت وزارت آموزش و پرورش دبیرخانه دانش آموزی والیبال کشور در گلستان استقرار می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: با استقرار این دبیرخانه، استعدادهای والیبال در رده‌های سنی پایه شناسایی و برای معرفی به تیم ملی انتخاب خواهند شد.

وی افزود: همچنین پیگیر هستیم به واسطه اینکه بسکتبال استان مقام اول کشور را دارد دبیرخانه دانش آموزی بسکتبال هم به گلستان داده شود که این پیشنهاد در دست مطالعه است.

نظری گفت: در مجموع با حمایت دولت سیزدهم و پیگیری وزیر آموزش و پرورش، سال ۱۴۰۱ و سال‌های بعد آن اتفاقات بسیار خوبی در حوزه توسعه فضاهای ورزشی در سطح کشور و استان خواهد افتاد.

وی اظهارداشت: امروز آیین افتتاحیه آزادسازی و مردمی سازی پروژه‌های ورزشی استان به میزبانی گنبدکاووس برگزار شد که بر اساس این طرح والدین روزهای پنجشنبه و جمعه به همراه فرزندان خود می‌توانند به صورت رایگان از تمام فضاهای ورزشی موجود آموزش و پرورش استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: امروز آیین افتتاحیه متمرکز استانی طرح کشوری مردمی کردن فضاهای ورزشی "طرح شهید خرازی" به میزبانی مجموعه ورزشی تختی این شهرستان برگزار شد.

کمال‌الدین نظرنژاد افزود: این طرح در راستای عملیاتی کردن ساحت زیستی و بدنی به عنوان یکی از سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین اجرا می‌شود.

وی خانواده محوری و دسترسی آسان والدین و دانش آموزان به فضاهای ورزشی، ایجاد نشاط و امیدآفرینی در خانواده‌ها، غنی‌سازی اوقات فراغت، پیشگیری  از اضافه وزن و چاقی و ارتقای سواد حرکتی و تروریج ورزش همگانی را از مهمترین رویکردهای طرح شهید خرازی برشمرد.

وی افزود: با اجرای این طرح تمام دانش آموزان به همراه اولیای خود در ۲ بخش مادر و دختر و پدر و پسر می‌توانند به صورت رایگان از فضاهای ورزشی استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: هشت سالن ورزشی، یک استادیوم فوتبال، پنج سالن کوچک کلاس درس تربیت بدنی و ۲ زمین چمن مصنوعی آماده پذیرش دانش آموزان و اولیای آنان در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته است.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان افزون بر ۸۷ هزار دانش آموز دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار