مدیر مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۲۰۰ نیروی اورژانس با ۶۷ دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی در حوادث احتمالی چهارشنبه سوری این استان به حالت آماده باش درآمدند.

آماده باش اورژانس علوم پزشکی گلستان برای حوادث چهارشنبه‌ آخر سال

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدجواد مقسمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نیروهای اورژانس به همراه آمبولانس‌ها از ساعت ۱۲ ظهر امروز تا ساعت ۱۲ ظهر فردا چهارشنبه در ۳۷ پایگاه جاده‌ای، ۲۴ پایگاه شهری و یک پایگاه هوایی استان به صورت ویژه آماده خدمت‌رسانی به مصدومان و حادثه‌دیدگان این روز هستند.

وی افزود: همچنین نیروهای امدادی اورژانس به همراه آمبولانس‌ها در صورت اعلام نیاز در میادین اصلی و نقاط شلوغ با احتمال بروز حوادث ناشی از روشن کردن آتش و مواد محترقه در سراسر استان حضور می‌یابند.

مدیر مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: همچنین در این مدت اورژانس هوایی استان با یک فروند بالگرد برای جابجایی و انتقال مصدومان بدحال به مراکز درمانی فعال است.

مقسمی ضمن درخواست از مردم برای استفاده نکردن از مواد محترقه خطرناک در مراسم چهارشنبه سوری که نتیجه آن مصدومیت و داغدار کردن خانواده‌هاست، گفت: در  چهارشنبه سوری سال گذشته این استان ۳۰ نفر مصدوم شدند که بیشترین صدمات به ناحیه دست، چشم، پا و صورت بود.

وی ادامه داد: در این مدت بیشترین تعداد مصدومان با ۱۳ نفر مربوط به گنبدکاووس بود که به بیمارستان مطهری این شهر انتقال یافتند و همچنین نیروهای اورژانس سه نفر را به بیمارستان مینودشت، هفت نفر را به بیمارستان پنج آذر و یک نفر را به بیمارستان حکیم جرجانی گرگان، یک نفر را به بیمارستان آق‌قلا، سه نفر را به بیمارستان خان ببین، یک نفر را به بیمارستان آزادشهر و یک نفر را به بیمارستان علی‌آباد انتقال دادند.

چهارشنبه سوری یک جشن بهاری سنتی ایرانی است که پیش از رسیدن نوروز برگزار می‌شود، پس از گذشت سالها و با ورود مواد منفجره به این آیین، برگزاری آن موجب مزاحمت و افراط کاری شده و حوادث تلخی از جمله مصدومیت و مرگ های متعدد برای برگزارکنندگان به همراه داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار