بابایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون مردم استان بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان در قالب صدقات، زکات، طرح اکرام، کمک های مناسبتی و غیره به نیازمندان کمک کردند.

کمک ۳۷۰ میلیارد تومانی گلستانی‌ها به نیازمندان/ ۵۲ درصد مردم استان جزو دهک‌های پایین جامعه هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ عیسی بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: یکی از برنامه های ما توسعه مراکز نیکوکاری در استان است تا بتوانیم بیش از پیش ظرفیت مردم را در امر کمک به نیازمندان به کار بگیریم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: حدود ۷۹ هزار خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که نزدیک به ۱۵ درصد جمعیت خانوار استان را شامل می‌شود. خانواده های با فوت سرپرست، از کارافتادگی و مطلقه بیشترین افراد تحت پوشش را در این نهاد تشکیل می دهند.

 

وی با اشاره به بررسی های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و وزارت رفاه و برخی نهادهای دیگر در خصوص وضعیت درآمدی استان ها، بیان کرد: نتیجه این بررسی ها نشان می دهد که ۵۲ درصد مردم استان جزو دهک های پایین جامعه هستند و باید به آنان توجه ویژه کرد.

 

بابایی افزود: متاسفانه در شاخص های درآمدی استان گلستان جزو ۴ استان آخر کشور است و جزو استان های فقیر محسوب می شود که لازم است مسئولان ملی و استانی توجه ویژه ای به این استان داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه مردم استان گلستان همواره در کمک به محرومان و نیازمندان پیش قدم بودند، گفت: با وجود وضعیت درآمدی مردم، گلستانی ها از ابتدای امسال بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان در قالب زکات، کمک های مناسبتی، صدقات، رزمایش کمک های مومنانه، طرح اکرام و غیره از نیازمندان دست‌گیری کرده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار