سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: در نتیجه توجه بیشتر شهروندان به توصیه‌ها، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان طی هفته گذشته ۱۱۵ نفر کمتر شد.

روند کاهشی ابتلا به کرونا در گلستان همچنان ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید گل‌فیروزی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع بستری‌های مبتلا به کرونا در گلستان ۵۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۲۹ بیمار هم از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا چهارشنبه هفته گذشته ۳۱۱ نفر در مراکزدرمانی گلستان بستری بودند.

وی افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی وزارت بهداشت، بندرگز، بندرترکمن، گمیشان، مینودشت، کلاله و گالیکش در وضعیت قرمز، گرگان، آزادشهر، آق قلا، علی‌آبادکتول، کردکوی ، مراوه تپه و رامیان در وضعیت نارنجی و گنبدکاووس در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

گل‌فیروزی خاطرنشان کرد: مردم همچنان‌ باید نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شرکت نکردن در اجتماعات را رعابت کنند.

به گفته وی با توجه به ثابت شدن تاثیر مثبت واکسن بر کاهش شدت بیماری کرونا، چرخه واکسیناسیون همگانی می‌تواند به رهایی سریع‌تر از چنگال ویروس هزار چهره کرونا کمک کند.

گل فیروزی ادامه داد: دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عزاداری به خصوص در محیط بسته، رستوران‌ها و تالارهای با فضای سرپوشیده ، کاهش استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری از جدی‌ترین عوامل افزایش مبتلایان به کروناست

 

ارسال نظر

آخرین اخبار