معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: تمهیدات لازم برای جابجایی مسافران نوروزی اعم از برون و درون استانی با بسیج امکانات خودرویی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط این نهاد اندیشیده شده است.

تمهیدات لازم برای جابجایی مسافران نوروزی در گلستان اندیشیده شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ ایوب میرشاهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان این که طرح نوروزی جابجایی مسافران از ۲۵ اسفند به مدت ۲۰ روز آغاز شد، افزود: در این طرح ۷۹ شرکت مسافربری استان با بهره گیری از هزار و ۵۸۰ دستگاه خودروی جمعی شامل ۲۲۰ دستگاه اتوبوس، ۶۸۰ دستگاه تاکسی و ۶۸۰ دستگاه مینی بوس، خدمات جابجایی مسافران نوروزی را انجام می دهند.
وی نصریح کرد: در استفاده از ناوگان مسافربری شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی کرونا رعایت می شود.
وی در خصوص پیش فروش بلیط در شرکت های مسافربری استان خاطرنشان کرد: تاکنون استقبال از این طرح  خوب گزارش شده و اکنون مشکلی برای تهیه بلیط از سوی مسافران استان برای ۷۰ مقصد به سایر استان های کشور وجود ندارد.
میرشاهی یادآور شد: این اداره کل علاوه بر ستاد نوروزی، ۲ گروه نظارتی متشکل از ۱۰ نفر با استقرار در پایانه های مسافربری گرگان و گنبدکاووس خدمات لازم را به مسافران نوروزی ارایه می دهند.
معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به آغاز طرح اعزام راهیان نور از ۱۷ اسفندماه در این استان گفت: تا قبل از سال جدید ، اعزام راهیان نور برای دانشجویان اختصاص دارد و بعد از سال جدید هم تا ۱۵ فروردین، دیگر اقشار جامعه اعزام می شوند.
میرشاهی ادامه داد: امسال برای اجرای طرح راهیان نور ، یکصد دستگاه اتوبوس در استان اختصاص داده شد که مقرر شد تا چهار هزار نفر را  بین شهرهای استان گلستان به مناطق عملیاتی جنوب کشور جابجا کند.

اعزام راهیان نور به دلیل شیوع ویروس کرونا از ۲ سال قبل، تعطیل شده بود.
استان مرزی گلستان بین ۲ قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد قرار دارد و هر ساله در شرایط عادی ایام تعطیلات نوروز مسافران و گردشگران بیشماری از این مسیر گذر و یا بیتوته می کنند که سال ۹۸ به دلیل وجود سیلاب، سال های  ۹۹ و ۴۰۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا، سفرهای نوروزی در این استان همانند سایر استان های کشور  کاهش چشمگیر داشته است.
استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و از شمال با ترکمنستان، از شرق با خراسان شمالی، از جنوب با سمنان و از غرب با مازندران همسایه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار