معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی این مرکز علمی به عنوان مولد و تولید ثروت در چرخاندن چرخ کشور نقش ویژه و کلیدی دارد.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گام دوم انقلاب نقش کلیدی دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، محسن جهانشاهی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان اظهارداشت: در گام دوم انقلاب به مهارت افزایی توجه ویژه ای شده که البته دانشگاه فنی و حرفه ای در این امر پیشگام است.
وی تاکید کرد: از دانشگاه فنی و حرفه ای بزرگانی چون شهید تهرانی مقدم و همچنین پدر موشکی کشور دانش آموخته شدند که به یقین نشان می دهد این مرکز علمی در کنار قوت نظام در حوزه قوّت نظام هم می تواند فعالیت کند و در حقیقت خروجی های آن پنجه ماهر برای تبیین و فعالیت هستند.
 وی بیان کرد: در سال های گذشته با حمایت رهبر معظم انقلاب حوزه های دانش بنیان جهش خوبی داشته و در زمان حاضر ۶ هزار شرکت دانش بنیان  در کشور داریم که نسبت به دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

جهانشاهی تاکید کرد:.  در زمان حاضر بیش از  ۹۵ درصد دانش آموختگان این دانشگاه در بازار کار داخل کشور مشغول فعالیت هستند.

امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت:دانشگاه ماموریت گرا، محوری، تحول گرا و پنجه های کارآمد فنی و حرفه ای، کشور را در عرصه های مختلف  متحول می کند.  

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در این آیین گفت: لازمه سند مهارت آموزی زیست بوم اشتغال کسب و کار  است.

سید محمد دهنوی بیان کرد: نقشه راه،  پشتیانی ها، حمایت ها و مانع زدایی ها برای  بسترسازی طراحی الگو و زیست بوم  نیازمند نقش پررنگ مردم است و به یقین  هر جا مردم میدان دار شدند موفقیت رقم خورد.
 وی تاکید کرد: دنیا در موارد مختلفی از جمله نفت  به کشور ایران نیازمند است و باید از تمام قابلیت ها استفاده کرده تا از خام فروشی در مواردی چون ید در استان جلوگیری کنیم.  

سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان گفت: این دانشگاه مهارت محور و عملگراست و برای رشد و اعتلای استان باید از محور جهادی این دانشگاه برای تربیت نیروی ماهر کارآفرین مدد گرفت.
منصور غفاری بیان کرد: جهادی در دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان باید برای خدمت رسانی به مناطق کم بضاعت رقم بخورد  که  به یقین تفکر بسیجی مکتب شهید سلیمانی در راستای رشد و اعتلای فنی و حرفه ای نقش کلیدی دارد.

محبوبه کشیری رییس سابق دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان اظهار داشت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو، جذب ۹۰ درصد هیات علمی تخصصی بند ز، افزایش ۴۶ درصدی خوابگاه ها، افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات، افزایش ۳۳ درصدی کارگاه ها و تجهیزات، پیگیری و اتمام۱۳ پروژه، افتتاح خوابگاه شهید چمران، زمین چمن مصنوعی، ۲ سالن ورزشی چندمنظوره گنبد و کردکوی، سلف سرویس و  مهمانسراها از جمله اقداماتی بود که با تلاش، همگرایی، وفاق، دوستی، خرد جمعی و نگاه انقلابی و جهادی رقم خورد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از زحمات محبوبه کشیری رئیس پیشین تقدیر و  غفاری  به منصور عنوان  رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان معرفی شد.

گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار