سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در استان گلستان امروز ۴ نفر افزایش یافت و به ۱۶۱ نفر رسید.

افزایش بیماران کرونایی بستری در گلستان؛ تزریق بیش از ۳ میلیون و ۲۱۹ هزار دز واکسن

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، سعید گل فیروزی صبح امروز در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به وضعیت تعداد بیماران کرونایی در استان اظهارداشت: آمار بیماران مبتلا به کرونا بستری در استان گلستان امروز 4 نفر افزایش یافت و به 161 نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد 45 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که 29 نفر آن‌ها از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: کارشناسان تاکید دارند برای بهتر شدن اوضاع و حفظ سلامتی جان خود و اعضای خانواده، تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به ویژه در دید و بازدید‌های نوروزی، ضروری است.

وی همچنین درباره آمار واکسیناسیون هم اظهار کرد: تاکنون 3 میلیون و 219 هزار و 885 دوز واکسن کرونا در گلستان تزریق شده که از این میزان 93 ممیز 2 دهم درصد شامل یک میلیون و 479 هزار و 975 دوز برای نوبت اول، 82 و دو دهم درصد شامل یک میلیون و 257 هزار و 243 دوز هم برای نوبت دوم تزریق شد.

گل فیروزی آمار تزریق دوز سوم را هم در افراد بالای 18 سال 36 و 3 دهم درصد، اعلام کرد و گفت: استقبال از دوز سوم واکسن کرونا در گلستان مطلوب نیست.

وی ادامه داد: با توجه به ثابت شدن تاثیر مثبت واکسن بر کاهش شدت بیماری کرونا، چرخه واکسیناسیون همگانی می‌تواند به رهایی سریع‌تر از چنگال ویروس هزار چهره کرونا کمک کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: افرادی که سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن کرونای آن‌ها گذشته باشد می‌توانند برای تزریق نوبت سوم به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه کنند.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، به لحاظ شیوع کرونا سه شهرستان در وضع نارنجی، 10 شهرستان زرد و یک شهرستان نیز آبی است.

شیوع کرونا در شهرستان‌های کلاله، ترکمن و مینودشت به نسبت بالاست و این شهرستان‌ها نارنجی رنگ هستند.

براساس گزارش وزارت بهداشت، شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، آق قلا، گمیشان، علی آباد، کردکوی، مراوه تپه، بندرگز و گالیکش در وضع زرد کرونایی قرار دارند.

در گلستان فقط در شهرستان رامیان شیوع کرونا پایین آمده واین شهرستان در جدول رنگ‌ها، به رنگ آبی درآمده است.

هم چنین براساس این گزارش هیچ یک از شهرستان‌های استان دروضع پرخطر قرمز رنگ قرار ندارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار