مدیر کل بنیاد مسکن گلستان از آغاز نوسازی ۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در روستا‌های استان خبر داد.

نوسازی بافت فرسوده روستا‌های گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیدمحمد حسینی مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: سهم گلستان در جهش مسکن حوزه روستایی ۷ هزار واحد سالانه و در چهار سال ۲۸ هزار واحد است.


سیدمحمد حسینی افزود: این واحد‌ها در سه بخش بافت فرسوده، مسکن حمایتی برای محرومین و مسکن برای فرهنگیان و جوانان ساخته خواهد شد.


حسینی ادامه داد:پیش از سال جدید در بافت فرسوده روستا‌های استان ۵ هزار واحد شناسایی شده است که پروانه آن صادر و به بانک معرفی و کار بازسازی این بافت‌ها آغاز شده است.


او گفت: در مسکن حمایتی برنامه ریزی ما ۲ هزار واحد است و به زودی این واحد‌ها را شروع می‌کنیم الان در بحث شناسایی واجدین شرایط هستیم. تامین اعتبارات صورت گرفته است و بعد از شناسایی و صدور پروانه کار سات این واحد‌ها هم آغاز می‌شود.


حسینی ادامه داد:در بخش مسکن جوانان و فرهنگیان هم بنیاد مسکن در تامین زمین، تامین منابع، نقشه‌های اجرایی و ساخت در کنار مردم است.


به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان، تاکنون ۷۰ درصد این واحد‌ها به بانک‌ها معرفی شده اند و کار پروانه هم صورت گرفته است و تا پایان خرداد همه افرادی که پروانه گرفته اند کار ساخت را آغاز می‌کنند تا پایان سال تحویل مالکان دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار