عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

گندم مصرفی گنبدکاووس تا پایان فصل برداشت تامین است

فارس نوشت: سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: در حال حاضر مقدار ۱۷ هزار تن گندم در سیلو گنبدکاووس ذخیره است که این میزان تا پایان فصل برداشت گندم برای مصرف شهرستان تامین است.

مهدی دهرویه امروز در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان با موضوع افزایش گوشت قرمز اظهار کرد: در‌ ماه‌های گذشته به علت افزایش نهاده‌های دامی و کمبود آن در شهرستان از یک طرف و فصل سرما و عدم علوفه در مراتع از طرف دیگر سبب شد تا دامداران دام‌های خود را به‌فروش برسانند‌که فروش مازاد دام دامداران باعث کاهش قیمت گوشت قرمز شده بود.

وی تصریح کرد: در ماه پایانی سال با بارش‌های خوب و مساعد بودن وضعیت جوی مراتع ما سر سبز شده و این عامل سبب شده تا دامداران به علت وجود علوفه در مراتع و اراضی دام خود را نگه دارند و نوسان عرضه و افزایش تقاضا در ایام نوروز باعث افزایش قیمت گوسفند زنده از کیلویی ۵۵ هزار تومان به ۷۵ هزار تومان رسیده که این امر سبب افزایش قیمت گوشت قرمز در قصابی‌ها شده است.

 

تلفات جاده‌ای ایام نوروز گلستان ۳۸ درصد کاهش یافت

ایرنا نوشت: فرمانده نیروی انتظامی گلستان گفت: از آغاز طرح نوروزی از بیست و هشتم اسفند تا روز دوشنبه هشتم فروردین شاهد کاهش ۳۸ درصدی تلفات در محورهای ارتباطی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

سرتیپ دوم ستاد محمدسعید فاضل‌دادگر اظهارداشت: ۲۰ درصد این آمار مربوط به تلفات فوتی‌های ناشی از تصادفات و ۱۸ درصد دیگر مربوط به مجروحان این سانحه است.

 

تصادف پژو با قطار در بندرگز جان ۲ مسافر را گرفت

تسنیم نوشت: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: ساعتی پیش یک دستگاه پژو پارس با قطار در دوراهی نوکنده تصادف کرد، خودروی پژو پارس دو سرنشین داشت که هر دو سرنشین در صحنه جان خود را از دست دادند.

فرهاد میقانی اظهار داشت: ساعتی پیش یک دستگاه پژو پارس با قطار در دوراهی نوکنده تصادف کرد، خودروی پژو پارس دو سرنشین داشت که هر دو سرنشین در صحنه جان خود را از دست دادند.

وی گفت: جان‌باختگان با خودرو در حال عبور از جاده فرعی از ریل قطار برای رسیدن به اسکله و دریای بندرگز بودند که با قطار برخورد کردند.

 

اعزام و پذیرش بیش از ۶۵۰۰ مسافر از فرودگاه بین المللی گرگان

مهر نوشت: مدیرکل فرودگاه های گلستان گفت: در نیمه اول تعطیلات نوروزی، حدود ۶ هزار ۵۰۰ مسافر در فرودگاه بین المللی گرگان پذیرش شده اند.

علی متانت صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در نیمه اول تعطیلات نوروزی (از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا هشت فروردین ۱۴۰۱) حدود ۹۲ پرواز داخلی از فرودگاه بین المللی گرگان انجام شده که طی آن حدود ۶ هزار ۵۰۰ مسافر داخلی اعزام و پذیرش شده اند.

 

مطالبه ای که به فرجام رسید/ نمونه یک مطالبه گری درست در گرگان

ایسنا نوشت: حواشی مربوط به اِلمان «تنها با هم» که نصب‌نشده در شهر گرگان برچیده شد نشان داد که اگر مردم و رسانه ها در کنار هم برای فرهنگ ناب خود یک صدا شوند می توانند به خواسته خود رسیده و برای مسئولان تصمیم سازی درستی کنند.

فرهنگ همان هوایی است که جامعه با آن نفس می کشد اما گاهی اوقات غفلت و انفعال مسئولان به ویژه دستگاه های فرهنگی به جایی می رسد که یا راه تنفس جامعه سخت می شود و یا آنقدر وضعیت فاجعه‌بار می شود که دیگر نفس بالا نمی آید.

اهمیت فرهنگ آنقدر بالا است که مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود بر ضرورت توجه به مقوله فرهنگ تاکید کردند و حتی در جایی فرمودند که «فرهنگ و صف آرایی فرهنگی در مقابل دشمن آن چیزی است که بنده هم اگر در راه آن کشته شدم، احساس می کنم که در راه خدا کشته شده ام(۱۳۷۸/۰۹/۲۳)»، با وجود تأکیدات مؤکد امامِ امت به حوزه فرهنگ اما باید گفت حال و روز این حوزه آنقدر هم خوب نیست و ولنگاری های فرهنگی و برخی اقدامات ضدفرهنگی از سوی برخی از ارگان ها و دستگاه های اجرایی حاکی از آن است که کمیت حوزه فرهنگ لنگ است، متأسفانه هر از چند گاهی اقداماتی از سوی برخی مسئولان و یا دستگاه های اجرایی انجام می شود که احساسات پاک مردم مؤمن و خداجو را خدشه دار می کند و  پای رسانه های معاند را به آن ماجرا باز می کند.

 

فیلم مستند هنرمند گلستانی به جشنواره بین‌المللی هند راه یافت

ایرنا نوشت: مستند "وداع در تپه نقره ای" ساخته فیلمسازان گلستانی مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی One Earth "یک زمین" در بنگلور هند راه یافت.

شمین دوره این جشنواره در ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ در هند برگزار می شود.

برگزیدگان بخش رقابتی این جشنواره در تاریخ بیست و هفتم مارس اعلام شدند و براساس آمار ارائه شده توسط وب سایت جشنواره، از میان تعداد بیشمار فیلم های ثبت نام شده از سراسر جهان  مستند وداع در تپه نقره ای در این جشنواره به رقابت می پردازد. 

 

آغاز توزیع برنج و شکر با نرخ دولتی در گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان از آغاز توزیع شش هزار و ۱۰۰ تُن برنج و شکر با قیمت دولتی در استان خبر داد.

محمدرضا افشار، سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ تُن شکر برای ماه مبارک رمضان در استان تدارک دیده شده است که با قیمت هر کیلوگرم شانزده هزار و ۸۵۰ تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

محمدرضا افشار افزود: هزار و ۸۰۰ تُن برنج هندی و ۶۰۰ تُن برنج تایلندی هم در استان آماده عرضه به مردم است.

 

 

نوروزگاه، جشنی به وسعت ایران

صدا وسیما نوشت: استقبال مسافران نوروزی از جشنواره نوروز گاه های استان

آیین‌ها و سنت‌های کهن مردم در ۱۴ جشنواره با عنوان نوروزگاه در معرض تماشای گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

علاوه بر آن ۲۷ نوروز گاه و جشنواره روستایی هم در حال برگزاریست.۴۳۰ هنر‌مند استان در ۲۱ نمایشگاه و بازار چه صنایع دستی در حال فعالیت هستند.

 

۱۵۰ متر از سواحل خلیج گرگان در بندرترکمن آزاد شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: فرماندار شهرستان بندرترکمن گفت: به دستور استاندار گلستان و با همراهی شرکت ماهیان خاویاری، ۱۵۰ متر از سواحل خلیج گرگان در بندر ترکمن آزادشد.

عبدالغفور غراوی گفت: پس از بازدید استاندار از بندرترکمن و طرح مطالبه اهالی این شهرستان مبنی بر ایجاد مسیر دسترسی به دریا، موضوع آزاد سازی سواحل در دستور کار قرار گرفت .

او می گوید:در  راستای عمل به خواسته مردم و با هماهنگی صورت گرفته حدود ۲ هزار متر به پارکینگ اسکله بندرترکمن افزوده شد و ۱۵۰ متر از کرانه های شرقی خلیج گرگان در حاشیه بندر ترکمن برای استفاده عمومی در اختیار بومیان و مسافران نوروزی قرار گرفت.

 

مدیرکل دامپزشکی: سال گذشته ۵۱۰ تن میگوی گلستان به خارج صادر شد

ایرنا نوشت: مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: با توجه به محدودیت کرونایی سال گذشته ۵۱۰ تن میگو تولیدی این استان با گواهی بهداشتی به کشورهای چین، عمان و امارات صادر شد.

غلامرضا محرابی افزود : برای این میزان میگوی صادراتی ۲۰ گواهی بهداشتی توسط این نهاد صادر شد.

وی اظهارداشت: علاوه بر این ۷۳۵ تن میگو تولیدی با مجوز بهداشتی به سایر استان های کشور حمل و مقادیری از آن از طریق گمرکات آن مناطق به خارج صادر شده است.

 

کشف و ضبط حدود ۵۰۰ کیلو گرم تریاک در گلستان

صدا وسیما نوشت: در دو عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان حدود ۵۰۰ کیلو گرم تریاک کشف و ضبط شد.

جانشین فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی پلیس مشخص شد فردی قصد ورود یک محموله تریاک با کامیون به استان را دارد که با تلاش ماموران خودرو مورد نظر در یکی از محور های شرقی استان توقیف وحدود ۴۶۰ کیلو گرم تریاک کشف شد و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.

سرهنگ فرزاد تاجره افزود: در عملیاتی دیگر در شرق استان گلستان دو دستگاه خودرو سواری پژو توقیف و ۴۰ کیلوگرم تریاک کشف شد و ۳ نفر در این رابطه دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار