مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: تاکنون ۲۱۰ هکتار زمین در شهرهای استان برای ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

۲۱۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان تامین شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین محبوبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم برشمرد و اظهارداشت: مهلت نام نویسی افراد واجد شرایط در این طرح ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ به پایان رسید و اکنون روند تایید صلاحیت این افراد در حال انجام است.

وی افزود: حدود ۲۰ هزار نفر از ساکنان شهرهای گلستان از سال ۸۸ برای خانه‌دار شدن در طرح اقدام ملی مسکن و در ادامه ۶۸ هزار و ۸۱۱ نفر با تغییر نام در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند که گرگان با حدود ۲۱ هزار نفر، گنبدکاووس با بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر، مینودشت با پنج هزار و ۴۸۵، آزادشهر با نزدیک به چهار هزار نفر و آق‌قلا با سه هزار و ۳۲۹ نفر بیشترین متقاضیان را دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: تاکنون ۳۸ هزار متقاضی مسکن با داشتن چهار شرط استفاده نکردن از تسهیلات دولتی، عدم سابقه مالکیت شخصی(ثبت اسناد و املاک)، تاهل و سابقه پنج ساله سکونت، مجاز و تایید شدند که با توجه به ادامه‌دار بودن پالایش‌ها تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش می یابد.

محبوبی تعهد استان در چهار سال را ساخت ۹۴ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی اعلام و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی باید هر ساله ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد ساخته شود که سهم ساکنان مناطق شهری ۱۵ هزار و ۴۷۴ واحد است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۱۰ هکتار زمین برای ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن با همکاری دستگاه‌های دولتی و به صورت خودمالکی تامین شد و برخی از پروژه‌ها در گرگان، گنبدکاووس، بندرترکمن، بندرگز، آزادشهر و کلاله  به صورت مجتمع‌سازی و گروه‌ساخت در حال احداث و یا در مرحله اخذ پروانه قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان پیش بینی اولیه هزینه ساخت هر واحد طرح اقدام ملی مسکن با زیربنای بین ۹۰ تا ۱۰۰ مترمربع را پنج میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی پول و اعتبار برای پروژه‌های مذکور در شهر گرگان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای استان سه میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و پس از سه سال تنفس دوران ساخت پرداخت می‌شود.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان (۳۴ نقطه شهری و حدود یک هزار روستای دارای کد شناسایی) سکونت دارند ضمن اینکه ۲۳ شهر این استان شمالی جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر دارند که مشمول دریافت تسهیلات مسکن روستایی می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار