به همت جمعی از انجمن های ادبی شهرستان گرگان، جشن بهارانه ای در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

جشن بهارانه اهالی فرهنگ و ادب گرگان در ایام نوروز باستانی سال 1401

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، به همت انجمن ادبی شین، انجمن ادبیات داستانی و انجمن شعر و ادب گرگان و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، جشن بهارانه ای در عصر امروز چهارشنبه 10 فروردین ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب و دوستداران این عرصه؛ در سالن اصلی مجموعه تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

در این مراسم که با هدف ترویج و آشنایی عموم مردم با اهل قلم شهرستان و نیز دیدار اهالی فرهنگ و هنر و ادب و دیدار اهالی این حوزه به بهانه ی آیین عید نوروز برپا شده بود؛ مریم علیمردانی عضو ارشد قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه ای از بهار و زمستان را نقل کرد.

سپس علی اسلانی کتولی آموزگار گروه خنیاگران علی آباد کتول داستان «رستم و تهمینه» را از شاهنامه فردوسی نقالی نمود.

در ادامه ی این مراسم محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تبریک نوروز باستانی و اشاره به تاثیر فرهنگ و ادب بر روی جامعه؛  بر اهمیت فعالیت های فرهنگی و چنین رویدادهایی تاکید کرد.

خاطره گویی عطاالله احمدی و بهمن سردشتی از پیشکسوتان شعر و ترانه و داستان نویسی شهرستان گرگان و اجرای موسیقی سنتی و موسیقی فلامینکو از دیگر برنامه های اجرا شده بود.

همچنین حسین ضمیری شاعر، نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه گرگانی در خصوص فرهنگ باستانی نوروز و فلسفه نوروز و هفت سین و همچنین آداب و سنن مردم گرگان و استرآباد با قرائت اشعاری  مطالبی را عنوان کرد.

اجرای نقل «خسرو پرویز و باربد» با نوازندگی و آواز بخشی «حسین ولی نژاد» در همراهی با  نقالی «پریسا سیمین مهر» از بخش های ویژه این رویداد فرهنگی بود.

گفتنی است، اهدای کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای پانتومیم ادبی و معرفی تازه های نشر اهل قلم استان گلستان، از دیگر برنامه های جشن شادمانه بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار