نوروز ۱۴۰۱ در گلستان را می‌توان یکی از پر تصادف‌ترین نوروزهای استان محسوب کرد به صورتی که روز گذشته فقط تیم‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر گلستان ۱۵ عملیات امدادی را در سطح جاده‌های استان اجرا کردند.

نوروز پرتصادف در گلستان/ ۱۵ عملیات جاده‌ای هلال احمر در یک روز

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، پس از گذشت سه نوروز کرونایی در استان گلستان و کاهش چشمگیر سفرهای نوروزی، نوروز ۱۴۰۱ با بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا و گسترش تزریق واکسن نوروزی پرتردد را در جاده‌های کشور بخصوص در استان گلستان شاهد هستیم.

مهدی میقانی مدیرکل راهداری استان گلستان از افزایش بیش از ۴۰ درصدی تردد مسافران در جاده‌های استان گلستان خبر داد و گفت: پلاک خودروهای خراسان‌رضوی، تهران، مازندران، خراسان‌شمالی و سمنان بیشترین ترددهای ثبت شده در استان را به خود اختصاص داده است.

این افزایش ترددهای جاده‌ای که بیش از ۵۰۰ هزار تردد بوده، در شرایطی است که ورود و خروج مسافران به استان از طریق فرودگاه بین‌المللی گرگان و مسیرهای ریلی نیز موج افزایشی داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با اشاره به افزایش تعداد پروازها و ورود مسافران به استان گلستان از طریق فرودگاه بین‌المللی گرگان گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۷ هزار مسافر از طریق پرواز وارد استان گلستان شدند.

علی متانت بیان کرد: در سفرهای نوروزی امسال ۱۰ پرواز فوق العاده در فرودگاه بین‌المللی گرگان برنامه ریزی و انجام شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان به مقاصد تهران، شیراز، کیش، مشهد، قشم بندرعباس، زاهدان، زابل، عسلویه، اهواز و آکتائو قزاقستان و بالعکس پرواز انجام می‌شود.

در این نوروز پرتردد در سطح استان شاهد موج نگران کننده تصادفات جاده‌ای هستیم به صورتی که روز تیم‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان گلستان فقط در روز گذشته ۱۵ امداد را اجرا کردند.

حوادث رانندگی در استان گلستان حتی از مرز جاده‌ها گذشته و به سمت ریل‌های قطار نیز گسترش پیدا کرده و روز سه‌شنبه گذشته برخورد قطار با یک دستگاه پژو پارس در محدوده شهرستان بندرگز دو کشته بر جای گذاشت.

گرچه آمار تصادفات رانندگی و کشته‌های ناشی از آن به صورت رسمی باید توسط پزشکی قانونی پس از بررسی و تائید نهایی در پایان طرح نوروزی منتشر شود، اما مشاهدات آمار روزانه تصادفات، موج افزایشی سوانح رانندگی در استان گلستان را نشان می‌دهد.

این نکته نیز قابل توجه است، گزارش‌های اولیه پلیس که در برخی خبرها با آمار کاهشی کشته‌های تصادفات جاده‌ای منتشر می‌شود، آمار فوتی‌های در صحنه تصادف است و پلیس معتقد است بخشی از مجروحان تصادفات جاده‌ای در بیمارستان‌ها و در طول عملیات درمان جان خود را از دست می‌دهند اما به هر ترتیب باید بر این نکته دقت داشته باشیم که این افراد نیز در تصادفات مجروح شده و به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

افزایش بیش از ۳۰ درصدی تماس‌های مردمی با سامانه تلفنی ۱۱۰ فرماندهی انتظامی گلستان نیز از افزایش وقوع سوانح و اتفاقات خبر می‌دهد که به طور قطع بخش قابل توجهی از آن مربوط به تصادفات و حوادث جاده‌ای است.

امید بر این است در روزهای پیش رو با حضور گسترده‌تر پلیس در سطح جاده‌های استان، برخورد قاطع با متخلفان، اطلاع‌رسانی و تلاش گسترده‌تر تمام رسانه‌ها به‌خصوص خبرگزاری‌ها و رسانه ملی شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار