استاندار گلستان اظهار کرد: گلستان باید پایلوت استانی طرح نماد در سطح کشور باشد که به موجب آن آموزش، غربالگری، مداخله مدرسه‌ای، تشخیص و درمان، مددکاری اجتماعی صورت می گیرد.

گلستان باید پایلوت استانی طرح نماد در سطح کشور باشد
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز چهارشنبه 17 فروردین 1401 در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سالجاری تصریح کرد: باید در راستای رفع چالش ها برای اجرای طرح نماد در گلستان گام برداریم چرا که ائتلاف بزرگی در کشور برای اجرای این طرح شکل گرفته و البته بر اساس تقسیم بندی های صورت گرفته دستگاه ها باید وظیفه مندی خود را در کنار آموزش و پرورش انجام دهند.
وی افزود: با توجه به اهمیت تعیلم و تربیت باید بخش قابل توجهی از منابع به سمت آموزش و پرورش و پرورش نسل های آینده هدایت شود.
استاندار گلستان گفت: در کشورهای پیشرفته بخش قابل توجهی از درآمد ناخالص ملی به نظام تعلیم و تربیت اختصاص می یابد.
دکتر زنگانه خاطر نشان کرد: در کشورهای پیشرفته برای پرورش نیروهای ماهر و توانمند سرمایه گذاری از مهدهای کودک، پیش دبستانی و دبستان آغاز می شود تا شهروندانی بهنجار و واجد سلامت جسمی ، روحی، روانی و معنوی داشته باشند.
وی گفت: متاسفانه سرانه ای که در کشور برای یک زندانی هزینه می شود ۲۰ برابر یک دانش آموز است و باید این روند تغییر کند.
استاندار گلستان تاکید کرد: تمام مسئولیت حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان متوجه آموزش و پرورش است و البته باقی دستگاه ها باید با آنها همکاری کنند.
به گفته دکتر زنگانه باید به دلیل عدم شکل گیری تفکر انتزاعی در کودکان ، مفاهیم به روش های غیر مستقیم به کودکان ارائه شود که البته در کتاب هایی این موضوعات احصا و آماده شده است.
وی یادآور شد: مسئله استحکام بنای مدارس ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بانک های استان باید با ارائه تسهیلات حمایتی همراهی لازم را داشته باشند.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان پذیرفته نیست که بخش قابل توجهی از منابع بانک هایی در گلستان، خارج از استان هزینه شود بلکه باید این منابع در مواردی همچون استحکام بخشی مدارس که در آن جان فرزندان استان مطرح است، هزینه شود.
دکتر زنگانه گفت: شهرداری ها و معاونت عمرانی باید بر اساس طرح تفصیلی شهرها زمین های آموزشی را در اختیار آموزش پرورش جهت ساخت مدارس قرار دهند.
وی تصریح کرد: تلاش داریم طی برنامه ای جهادی تا سال ۱۴۰۴ استحکام بخشی مدارس استان را به پایان برسانیم و در این مسیر همراهی خیرین و استفاده از ظرفیت های جمع سپاری و برخورداری از سرمایه های خرد می تواند یاری بخش باشد.
استاندار گلستان اظهار کرد:  استفاده خانواده ها از امکانات ورزشی مدارس در روزهای پایان هفته و در ایام تعطیلی مدارس به شادابی خانواده کمک می کند و البته باید این امکان به درستی اطلاع رسانی شود.
دکتر زنگانه ادامه داد: تلاش داریم طی ۲ سال آتی تمامی شهرستان های استان به حداقل یک خودرو کتابخانه سیار مجهز شوند و در این راه از مسیر منابع استانی و ملی اقدام خواهیم کرد.
لازم به ذکر است در این جلسه مباحث مربوط به طرح نماد مبتنی بر آموزش، غربالگری، مداخله مدرسه‌ای، تشخیص و درمان، مددکاری اجتماعی، اورژانس (فوریت های روانی – اجتماعی)، پیگیری و مراقبت و همچنین طرح بهینه سازی  و متناسب سازی فضاهای ورزشی درون مدرسه ای (طرح شهید سلیمانی) با ایجاد ۴۴ زمین چمن و سالن ورزشی و گزارش و اعلام نیاز کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشریح شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار