مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: شاخص برخورداری جمعیت روستایی گلستان از آب شرب، ۷۴.۲۴ درصد بوده که سه درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

شاخص برخورداری روستاهای گلستان از آب شرب ۷۴ درصد است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، ایرج حیدریان صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با پیگیری هایی که از سال گذشته اتفاق افتاد اعتباراتی برای آبرسانی به روستاها اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از کاهش ۲۹۲ میلیون مترمکعبی ذخایر آبی کم عمق و عمیق خبرداد و افزود: با توجه به این شرایط تلاش و برنامه ریزی در سال ۱۴۰۰ انجام شد.

وی بیان کرد: در همه شهرها و روستاها، حفر ۴۷ حلقه چاه آب شرب در دستور کار بوده و ۴۵ حلقه چاه هم تجهیز خواهند شد.

حیدریان گفت: هم اکنون برای حفر ۲۷ حلقه چاه انعقاد قرارداد شده و علاوه بر ظرفیت استان از ظرفیت سه شرکت خارج از استان هم استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان اضافه کرد: بهسازی ۳۰ رشته چشمه، اصلاح و بهسازی ۱۶۷ کیلومتر شبکه توزیع در روستاها، احداث ۲۳۱ کیلومتر خطوط انتقال، احداث ۴۳ باب مخزن با گنجایش ۲۴ هزار مترمکعب و ساخت ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ از دیگر اقداماتی است که در دستور کار است.

به گفته وی ۷۰ درصد اعتبارات سال گذشته، اسناد خزانه بوده که این امر مشکلاتی را برای اجرای پروژه ها ایجاد می کند.

حیدریان بیان کرد: در مجموع سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای گلستان لازم بوده و شاخص برخورداری روستاها از آب شرب، ۷۴.۲۴ درصد است که سه درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار