مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: ۹۴ در صد از منابع آبی استان آب های زیر زمینی تامین می شود وحفر چاه های غیرمجاز و عدم رعایت الگوی کشت ، استفاده بی رویه از منابع آبی و عدم استفاده از آب‌های سطحی بخشی از عوامل کاهش منابع تامین می باشند.

۹۴ درصد آب گلستان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایلنای گلستان، ایرج حیدریان اظهارکرد: تک منبعی بودن در استان آسیب زیادی به مجموعه صنعت آب استان زده و همکاران ما به صورت شبانه روزی در تلاشند مردم استان با کمترین مشکل در زمینه آب شرب مواجه باشند.

حیدریان یکی از مهم ترین اولویت های شرکت را پیگیری در خصوص ماده 56 فاضلاب عنوان کرد و افزود: سال گذشته در بخش فاضلاب 18 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده بود که 4 میلیارد آن تخصیص یافت و در همین راستا اقدامات و مناقصاتی انجام شد که امیدواریم در سال 1401 شرایط بهتری بتوانیم فراهم نماییم.

وی اظهار داشت: در ارتباط با حوزه شهر و روستا بابت تخصیص آب شرب از سد هماهنگی و جلسات مشترکی با شرکت آب منطقه ای استان داشته ایم که امیدواریم بتوانیم سدی که چندین سال پیش مد نظر بود وارد مدار بهره برداری قرار گیرد.

حیدریان خاطرنشان کرد: در طرح جهاد آبرسانی روستاها کارهای خوبی در حال انجام است و طبق نشست هایی که با قرارگاه خاتم النبیاء و امام حسن مجتبی داشته ایم امیدواریم با ظرفیت خوبی که این دو قرارگاه دارند و با افزایش سرعت در روند پروژه ها مشکلات هر چه سریعتر مرتفع گردد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار