صنعتی، رئیس اتحادیه املاک گرگان از افزایش قیمت مسکن در پی حذف ارز ترجیحی خبرداد و گفت: هم اکنون قدرت خرید مردم کاهش یافته و از آرزوی خانه دار شدن به آرزوی اجاره خانه رسیده است.

کاهش سقف آرزوها از «خرید» به «اجاره خانه»| حذف ارز قیمت مسکن را افزایش خواهد داد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی به دلیل ایجاد جو روانی در جامعه، گرانی مسکن را در پیش خواهد داشت.

رئیس اتحادیه املاک گرگان افزود: حذف ارز تاثیر خود را بر روی مصالح ساختمانی مانند سیمان و میلگرد خواهد گذاشت که با افزایش قیمت این مصالح، قیمت تمام شده ساختمان هم افزایش خواهد داشت.

وی گفت: هم اکنون هم بسیاری از مالکان قیمت اجاره‌بها را تا ۴۰ الی ۵۰ درصد در گرگان بالا برده‌اند که بنده به همه املاک داران بیان کردم که به هیچ عنوان قراردادی با قیمت های نامتعارف منعقد نکنند.

صنعتی عنوان کرد: برخی سوء استفاده ها از حذف ارز ایجاد شده که این مسأله باعث افزایش قیمت مصالح و در نتیجه قیمت تمام شده ساختمان شده و این امر به تورم دامن خواهد زد.

رئیس اتحادیه املاک گرگان اضافه کرد: حذف ارز مطمئنا روی بسیاری از اقلام خوراکی و زیستی کارگران و مردم تاثیر خواهد گذاشت و این موارد زنجیره بار به هم متصل هستند و مطمئناً شاهد رشد بسیاری از قیمت‌ها خواهیم بود.

وی به افزایش هزینه دستمزد کارگری هم اشاره کرد و گفت: این امر هزینه زیادی را به تولیدکننده تحمیل کرده و مطمئناً تعدیل کارگر و بالتبع آن آسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

صنعتی بیان کرد: قیمت میلگرد از اسفند سال گذشته افزایشی بوده و از ۱۴ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسیده و قیمت سایر مصالح هم صعودی بالا می رود.

رئیس اتحادیه املاک گرگان با بیان این که رکود بر بازار مسکن حاکم است، عنوان کرد: هم اکنون قدرت خرید مردم کاهش یافته و از آرزوی خانه دار شدن به آرزوی اجاره خانه رسیده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار