مبصری، دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ کشور گفت: افزایش دستمزد کارگر، تورم تولید کننده را بیشتر می‌کند و این در حالی است که دولت بر قیمت دستوری اصرار دارد.

افزایش دستمزد کارگر، تورم تولید کننده را بیشتر می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا مبصری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: افزایش دستمزد کارگر نباید تبدیل به مناقشه بین کارگر و کارفرما شود چراکه به سود هیچیک از طرفین نیست.

این فعال اقتصادی افزود: این سیگنال افزایش حقوق، قیمت مسکن را گران‌تر خواهد کرد زیرا خرید و اجاره مسکن به شدت افزایش خواهد یافت؛ اگر افزایش دستمزد با افزایش هزینه‌ها همراه شود تاثیری در روال زندگی و معیشت دهک‌های کم درآمد ایجاد نخواهد شد.

وی یادآور شد: مخالفتی با افزایش دستمزد کارگر نداریم اما این مساله تاثیری در رفاه و معیشت کارگر ندارد.

دبیر اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: باید دولت این نکته را در نظر داشته باشد که کیک اقتصاد کشور کوچک شده و با ارائه چنگال بزرگ‌تر به کارگر نمی‌توان سهم بیشتری برای معیشت این قشر تدارک دید.

این فعال اقتصادی با بیان این نکته که اقتصاد کوچک با تولید بزرگ می‌شود، افزود: بنابراین باید تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

به گفته او، سیاست افزایش هزینه دستمزد باعث کاهش حاشیه سود و سرمایه گذاری می‌شود روندی که در آینده‌ای نه چندان دور منجر به کاهش اشتغال خواهد شد.

وی افزایش صادرات را راه‌حلی برای رفع مشکل اقتصادی تولیدکنندگان دانست و گفت: متاسفانه دولت برای برخی اقلام خوراکی به رغم اینکه تولیدی مازاد نیاز کشور دارد، صادرات را منع کرده و این حوزه با چالش جدی مواجه شده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ کشور راه حل افزایش معیشت و کیفیت زندگی اینه که به تولید بهای بیشتری دولت بدهد و اقتصاد را بهبود دهد

وی از نبود یک مدل اقتصادی مشخص برای کشور انتقاد کرد و گفت: تعریف یک مدل اقتصادی راهکار خروج از بحران در شرایط فعلی است.

مبصری در خاتمه یادآور شد: در دنیا دولت‌های بزرگ کارآمد مانند کشورهای اروپایی و آمریکایی مالیات زیادی از مردم دریافت می‌کنند اما این مالیات ابزاری برای توزیع درآمد است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار