استاندار و رییس شورای مبارزه با موادمخدر گلستان گفت: براساس رصدهای انجام شده ۶۳ منطقه آلوده و کانون محله آلوده به مواد مخدر و پُرخطر در این استان شناسایی شده است.

استاندار: ۶۳ منطقه آلوده به موادمخدر و پُرخطر در گلستان شناسایی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان در سالن جلسات استانداری اظهارداشت: برای پاکسازی این مناطق برنامه پیشگیری محله محور از اعتیاد در نظر گرفته شده و در هر شهرستان مناطق تفکیک و مشخص است.

وی بیان کرد: در آذر ماه سال گذشته از کمیته‌های زیر مجموعه شورای هماهنگی خواسته بودیم بر اساس چالش‌هایی که در استان احصا شده اقدامات عاجل و لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های مهم مساله نشر متادون در استان است که از امروز یک ماه به دانشگاه علوم پزشکی استان فرصت می‌دهیم تا تبادل لازم و اقدامات مخاطره‌ای در این خصوص را انجام دهد.

استاندار گلستان گفت: یکی از برنامه‌های اساسی این شورا ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان است که در این مسیر باید اموال آنها شناسایی و مصادره شود و تلاش کنیم از پولشویی ناشی از فروش موادمخدر جلوگیری به عمل آید که این موارد به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

زنگانه ادامه داد: شدت و حِدَت مقابله با قاچاقچیان باید بیشتر شود و موضوع پروژه اردوگاه سخت ماده ۴۲ قانون مبارزه با مواد مخدر به طور جدی پیگیری شود.

وی افزود: تناسب کشفیات با میزان آلودگی در استان باید مورد بررسی قرار گیرد و هدف‌گذاری می‌کنیم تا میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری به میزان ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در راستای برخورد قاطع با تیم‌هایی که اقدامات مسلحانه در حوزه حمل مواد مخدر انجام می‌دهند باید پشتیبانی لازم از تیم‌های انتظامی کامل و با امکانات مورد نیاز انجام شود.

استاندار گلستان بیان کرد: باید بیش از گذشته از ظرفیت خیرین در حوزه درمان و پیشگیری استفاده کنید و کمیته مشارکت‌های مردمی لازم است در این خصوص برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد و از سوی دیگر در فضای مجازی نیاز است اقدامات پیشگیرانه و درمان محور به طور جدی لحاظ گردد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار