حجت الاسلام سید مجتبی نورمفیدی با بیان اینکه پدرش آیت الله نورمفیدی در مسائل اجرایی استان دخالت نمی کند گفت : مشکل ما در گلستان اینست که با هم سازگار نیستیم .

 آیت الله نورمفیدی در امور اجرایی استان دخالت نمی کند

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی نورمفیدی استاد حوزه هفته گذشته در جمع جوانان گرگانی اظهار کرد: من از نظر مبنایی با این عقیده که در استان گلستان نسبت به مازندرانی ها حساسیت وجود دارد، مخالفم و به دلیل سابقه ای که از گذشته وجود داشت، این یک رفتار واکنشی است، می گویند در گذشته بسیاری از پست های خالی ادارات استان گلستان، توسط مسئولان، به مازندرانی ها سپرده شد و این سبب شده اکنون این حساسیت بوجود آید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تنوع قومیتی و مذهبی، مشکلی در استان گلستان نکرده و از این نظر، نمره قابل قبولی هم دارد و ما اکنون در حال گذار هستیم، یکی دو نسل که بگذرد، با پررنگ شدن روابط و تقویت اشتراکات فرهنگی و ارتقا ارزش های اخلاقی و سطح آگاهی ها چیزی از این حرف ها باقی نمی ماند، باید مراقب باشیم که این حرف ها به روند توسعه استان، آسیب نزنند.

حجت الاسلام سید مجتبی نورمفیدی گفت: بخش دیگری از سخنان شما مربوط به حوزه مدیریت اجرایی است که ما در این حوزه می توانیم توصیه کنیم ولی دخالت نه. بخش دیگری از سخنان شما، دغدغه های آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان نیز می باشد.به گفته وی، بر خلاف تصورات خواص و عوام، منش ایشان به گونه ای نیست که در حوزه اجرایی دخالت کند.

وی تصریح کرد: مدتی قبل برای روضه به منزل یکی از علما رفته بودم، یکی از من پرسید اوضاع شما در گلستان چگونه است؟ پاسخ دادم در گذشته کسی توقعی نداشت، خیال ما هم راحت بود، اما الآن همه انتظار دارند و کاری هم نمی شود انجام داد که این، خود موجب بروز مشکل شده است. وحدت مهمترین نیاز کشور و ناسازگاری بعضی ،یک مشکل مهم درکشور است.

حجت الاسلام نورمفیدی اذعان کرد: جبهه واحد، غیر از حزب واحد است، گلستان از نظر نیروی انسانی سطح قابل قبولی دارد و فهم سیاسی – اجتماعی مردم استان، ستودنی است ولی یک مشکل مهم در استان گلستان وجود دارد که با هم سازگار نیستیم، خنثی کننده و تکذیب کننده یکدیگر هستیم.

وی تاکید کرد: باید واقع بینانه به بررسی اشتراکات بپردازیم و از تندروی و محافظه کاری شدید، پرهیز کنیم که عاقبت خوبی ندارد. روش اعتدالی مبتنی بر عدالت و انصاف در چارچوب حریم ها و ارزش ها را مدنظر قرار دهیم.

شایان ذکر است در این نشست علی نصیبی مشاور جوان استاندار و سیاوش بسطامی رابط جوانان استاندارسخنرانی کردند و در عین حال برخی از بانوان شرکت کننده نیز دستبند سبز به دست داشتند .

همچنین برگزاری این نشست در دفتر نماینده ولی فقیه در استان نیز واکنش های مختلفی را در پی داشت .

ارسال نظر

آخرین اخبار