با هوشیار ی و اقدام به موقع مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن و گمیشان ،یک گروه از شکارچیان متخلف دستگیر شدند .

دستگيري متخلفين شكار و صيد

با هوشیار ی و اقدام به موقع مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن و گمیشان ،یک گروه از شکارچیان متخلف دستگیر شدند .

 به گزارش گلستان 24 به نقل از ساحل گميشان:

علی بیانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن افزود : این گروه از متخلفین که دو نفر مسلح به شکاری  دو لول بودند از یکی از مسیر های حاشیه  شهرستان ترکمن ،قصد ورود به خلیج گرگان و  و پناهگاه حیات وحش میانکاله را داشتند که پس از شکار اولین قطعه پرنده آبزی ،با قادامات غافلگیرانه مامورین  یگان حفاظت بندر ترکمن دستگیر شدند .از این گروه از متخلفین ، دو قبضه سلاح شکاری دولول و 160 قطعه فشنگ و یک قطعه پرنده خوتکا کشف و ضبط گردید .با توجه به حجم بالای  فشنگ های کشف شده ،این اقدام مامورین و دستگیری متخلفان ،جلوی بروز قلع و قمع تعداد بیشماری از پرندگان گرفته شد .

وی همچنین در ادامه افزود : برای این متخلفان  که از اهالی استان های مرکزی کشور بودند ،پرونده ای تشکیل و مراتب به مراجع ذی صلاح قضایی منعکس گردید.

وی همچنین افزود در همین روز  و با سبز اندیشی و علاقه مندی دو خواهر خردسال ،یک قطعه جغد مصدوم به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن تحویل شد که پس از تیمارهای اولیه  و انجام بیومتری های لازم جهت سیر درومان و مدوا به اداره کل محیط زیست استان ارسال گردید .علی بیانی همچنین عنوان داشت که در راستای سیاست ها و خط مشی کلان سازمان محیط زیست ،این اداره با هدف گسترش فرهنگ و آموزه های زیست محیطی از چنین اقداماتی که دوستداران وعلاقه مندان به محیط زیست انجام می دهند حمایت با اهدای لوح سپاس و هدایایی برسم یادبود از   این  دو همیار خردسال ودوستدارا محیط زیست قدردانی می نماید.

DSC_0908

 

thumb102-378bfe72f3898a0a16cc6b64ff2c3bc6

ارسال نظر

آخرین اخبار