استان گلستان نیز علیرغم اینکه در نوار جنگلی سبز و سواحل بزرگترین دریاچه جهان قرار دارد اما باطنی فقیر دارد و قاطبه مردم استان نیز بنیه اقتصادی ضعیفی دارند و از طرفی صنایع بزرگ به استان نیامده و سالها به دلیل ممنوعیت صنعتی نتوانسته پیشرفت داشته باشد.

روحانی می تواند کلید حل مشکلات گلستان باشد

به گزارش گلستان 24:

صرفنظر از همه مسائل موجود و حواشی سیاسی و اجتماعی، دولتها همواره در جمهوری اسلامی از استقبال مردمی برخوردار بوده اند و آنطور که بنده یادم می آید از زمان هاشمی رفسنجانی تا کنون هر دولتی که پا به استان و گرگان گذاشته با استقبال خوب مردم مواجه شده واز مقبولیت و محبوبیت خوبی برخوردار بوده و این نشان می دهد که مردم نظام و مسئولینش را دوست دارند .

در این بین حسن روحانی رئیس دولت یازدهم نیز از این قاعده مستثنی نیست و البته که ایشان با شعار اعتدال و فراجناحی بودن وارد شده و در هر دو گروه سیاسی کشور طرفدارانی دارد و مردم نیز به نوعی با رای به روحانی او را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند و امروز روحانی رئیس جمهور نظام جمهوری اسلامی و همه مردم است و بر همه ماست تا استقبال شایسته ای از وی داشته باشیم .

سرسبزی جنوب استان و بنیه اقتصادی ضعیف مردم گلستان

اما استان گلستان نیز علیرغم اینکه در نوار جنگلی سبز و سواحل بزرگترین دریاچه جهان قرار دارد اما باطنی فقیر دارد و قاطبه مردم استان نیز بنیه اقتصادی ضعیفی دارند و از طرفی صنایع بزرگ به استان نیامده و سالها به دلیل ممنوعیت صنعتی نتوانسته پیشرفت داشته باشد .

کشاورزی استان و ضرورت توجه به آن

در بخش کشاورزی که شغل و منبع درآمد اکثر مردم استان مخصوصا روستاییان به شمار می رود همواره سیاستهای دولتها غیر شفاف و معمولا بر ضرر کشاورزان بوده و نتیجه این شده که امروز کشاورزی به معنی واقعی نداریم و کشاورزان خرده پا زمین های خود را می فروشند و این زمین ها بعد از فروش سریع تبدیل به باغ و ویلا می شوند .

اما در بخش کشاورزی باید اقرار کنیم که هیچ دولتی هنوز به نفع کشاورز عمل نکرده و طی این ساله دلالان توانسته اند سودهای سرشار و حاصل دسترنج آنها را به یغما ببرند . قیمتهای خرید تضمینی پایین است و از طرفی هزینه نهاده ها و کاشت ، داشت و برداشت نیز بسیار بالاست و این امر کشاورزی را گران و زیان ده کرده است . پسران کشاورزان حاضر به ادامه فعالیت پدرانشان نیستند و این امر به حجم بیکاران استان افزوده و اگر ما می توانستیم کشاورزی را زودبازده و پرمنفعت جلوه دهیم امروز بخشی از مشکل بیکاری استان حل می شد.

پتروشیمی اولویت دارترین پروژه استان

پروژه پتروشیمی گلستان شاید بزرگترین و اولویت دار ترین پروژه حال حاضر استان گلستان باشد که هم به لحاظ خروجی این پروژه و هم حجم اشتغالزایی بالا می تواند استان را متحول کند . دکتر روحانی باید با تخصیص اعتبار چرخ های این پروژه را راه بیندازد و قفل کهنه این پروژه چند ساله با نزدیک به 100 هزار سهامدار را باز کند.

پروژه راه آهن گرگان مشهد

این پروژه نیز می تواند همزمان با کاهش تردد از جاده بین المللی جنگل گلستان و کاهش تلفات حیوانات و مخاطرات زیست محیطی به سرعت انتقال مسافران و زائران حرم رضوی کمک شایانی بکند .

ضمن اینکه این خط ریلی در جابجایی کالا و اتصال آن به کریدور شمال شرق کشور سبب توسعه استان گلستان و رونق اقتصادی منطقه می شود.

پارک موزه دفاع مقدس گلستان عظیم ترین پروژه ملی فرهنگی

پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان پروژه ملی فرهنگی بزرگی است که در 31 مرکز استان در حال ساخت است و استان گلستان نیز کارش را شروع کرده ولی چند سالی است که به دلیل نبودن پول کار به کندی پیش می رود لذا دولت نیم نگاهی به این پروژه عظیم فرهنگی و حفظ گنجینه دفاع مقدس استان گلستان که مطالبه رهبری است، داشته باشد.

صیانت از جنگل های استان

حفظ و حراست از جنگلها و صیانت از آن در برابر آتش سوزی های مداوم در تابستان و پاییز که سالانه موجب هدررفت هزاران هکتار از جنگل های استان می شود و در این راستا هیئت دولت می تواند طرح ها و منابع مختلفی را در اختیار محیط زیست قرار دهد .

تعیین دقیق حدود مرزی استان گلستان

تعیین حدود مرزی استان در شرق و غرب گلستان ؛ چرا که ما امروز از سمت غرب استان دارای زیستگاه بی نظیر شبه جزیره میانکاله هستیم اما به دلیل مشخص نبودن مرز با استان مازندران همواره این منطقه بدون متولی مانده و نهایتا نمی توان از آن استفاده بهینه کرد .

از شرق استان نیز زیستگاه کم نظیر جنگل گلستان را داریم که در آن منطقه هم هنوز بین استان گلستان و خراسان شمالی مرز دقیقی برای محیط زیست و منابع طبیعی متصور نیست و این باعث اختلالاتی در کمک رسانی هنگام آتش سوزی و سایر فعالیتها شده است .

ثبت ملی واقعه تاریخی 5 آذر گرگان

ثبت واقعه تاریخی روز 5 آذر مردم گرگان مطالبه دیگر مردم استان مخصوصا مردم گرگان از شخص رئیس جمهور که ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عهده دارد ، می باشد . امروز مردم گرگان انتظار دارند که دکتر حسن روحانی قیام مردم گرگان در روز 5 آذر 57 که 14 شهید تقدیم انقلاب نموده را همردیف قیام مردم تبریزی قرار دهد که 13 شهید داده ، چه اینکه اعتصاب 60 روزه مطبوعات آن زمان باعث شد تا قیام مردم گرگان برجسته نشود اما سالهاست این امر باعث مکنونات قلبی خانواده های شهید این واقعه و مردم ولایتمدار گرگان است .

توسعه بنادر استان

توسعه بنادر ترکمن ، گز ، خواجه نفس نیز می تواند در توسعه استان به دلیل حجم تبادلات دریایی و ارتباط با آسیای میانه موثر باشد چه اینکه رقیبی برای حمل و نقل ریلی به شمار می رود . امروزه هنوز از این سه بندر مهم استان شاید به اندازه چند درصد هم بهره گیری نمی شود لذا دوات تدبیر و امید برای این بخش هم برنامه ای داشته باشد.

در کنار این موارد کلی، جزئیات زیادی هم وجود دارد که قطعا مسئولین اجرایی استان آنها را به گوش مدیران کشوری خواهند رساند و سعی در حل آنها خواهند داشت اما می طلبد تا مسئولین استانی نیز با ظرافت و درایت پروژه های مناسب و مطالبات مردمی را در قالب حمایت های دولت محترم بگنجانند تا از دستاوردهای سفر بهره مند باشیم."

به قلم: عبدالجواد عموزاد خلیلی

ارسال نظر

آخرین اخبار