رئیس کل دادگستری گلستان گفت : زمین های کشاورزی استان در کشمکش دعاوی ارث و میراثی ، خرد می شوند.

زمین های گلستان در کشمکش دعوای ارث و میراث

به گزارش گلستان 24:

احمد فاضلیان ، رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این مطلب گفت : هر چند در قانون تاکید شده است از تقسیم زمین های کشاورزی به کمتر از ۴ هکتار جلوگیری شود اما وراث کمتر به این موضوع توجه می کنند و با خرد کردن زمین های کشاورزی آن را بین خود تقسیم می کنند.

فاضلیان با بیان این که کشاورزی در زمین های با سطح کم ، توجیه اقتصادی ندارد افزود: تقسیم ماترک بهانه ای برای تبدیل این زمین ها به خانه باغ و ویلا در استان شده است.

وی با تاکید بر این که قضات ما تلاش می کنند با آرایی که در پرونده های تقسیم ترکه صادر می کنند جلوی خرد شدن زمین های کشاورزی را بگیرند تصریح کرد : دادگستری استان در صدد است با ایجاد وحدت رویه قضایی جلوی تقسیم زمین های کشاورزی به قطعات کمتر از ۴ هکتار را بگیرد .

وی از مردم نیز خواست : هنگام تقسیم ارث ، زمین های کشاورزی را یا یکجا بفروشند و یا به صورت توافقی و مشائی آن را اداره کنند.

به گفته وی ، تقسیم زمین های کشاورزی به قطعات کوچک علاوه بر این که زمینه تغییر کاربری زمین های کشاورزی و ساخت و ساز های غیرمجاز در این عرصه ها را فراهم می کند به کشاورزی استان نیز لطمه وارد می کند.

وی در ادامه سخنان خود از عزم دستگاه قضایی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی هم خبر داد و گفت : برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز از مرکز استان و از توشن آغاز شده است و به زودی در زیارت ، شصت کلا و توسکستان هم ساخت و سازهای غیرمجازی که در زمین های کشاورزی صورت گرفته است تخریب خواهد شد.

وی با بیان این که همه احکام قلع و قمع بدون کوچکترین اغماض اجرا می شود افزود : احکام قلع و قمع بناهای غیرمجازی که در دستگاه قضایی صادر شده اما هنوز اجرا نشده است نیز در نوبت اجرا قرار دارند.

وی از مردم خواست : خود آنان برای حفظ اراضی کشاورزی ، ملی و منابع طبیعی وارد میدان شوند و کوچکترین تغییر کاربری را به دستگاه قضایی گزارش دهند.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی دادگستری گلستان

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار