از حضور پر رنگ چهره های سیاسی در مراسم و حضور کمرنگ ایثارگران و خانواده های شهدا تا تاکید رئیس جمهور بر باور کردن زنان.

در دیدار روحانی با نخبگان و ایثارگران گلستان چه گذشت؟

به گزارش گلستان 24:دومین برنامه رئیس جمهور در سفر به استان گلستان دیدار با ایثارگران و نخبگان استان گلستان بود که نکات و حاشیه هایی به همراه داشت .

** زمان اعلام شده برای شروع برنامه ساعت 14:30 اعلام شده بود که با بیش از یک ساعت تاخیر حدود ساعت 15:45 آغاز گردید .

** مکان برگزاری مراسم مصلای جدید گرگان بود که به جای فرش های آن ، صندلی چیده شده بود .

** ممنوعیت ورود وسایل همراه افراد از قبیل ( موبایل ، سوئیچ ، دسته کلید ، خودکار و ... ) به داخل مصلی و تحویل آنها به دو دستگاه اتوبوس مستقر شده در ورودی مصل دقایقی معطلی در هنگام ورود افراد ایجاد می کرد ولی در هنگام خروج که همه با هم خارج می شدند زمان زیادی را از حاضران در مراسم گرفت چیزی حدود 30 تا 45 دقیقه .

** در این مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت زیبای قرآن کریم ، 3 نفر به نمایندگی از ایثارگران ، نخبگان و فعالین سیاسی به بیان دیدگاه های خود پرداختند و در ادامه دکتر روحانی به ایراد سخنرانی اقدام نمود .

** در حالیکه همه انتظار داشتند از جانب ایثارگران حاج صادق روشنی یا حاج تقی ایزد و ... سخنرانی کنند اما به نمایندگی از ایثارگران آقای علی اصغر منوچهری و به نمایندگی از نخبگان خانم عادله کشمیری در این مراسم صحبت کردند .

** علیرغم فقدان هرگونه زمینه و وجاهت ، آقای محمود ربیعی به نمایندگی از فعالین سیاسی به ایراد سخن پرداخت در حالیکه برخی سیاسیون چپ عقیده داشتند سید سبحان حسینی و شوذب میرآییز و ... گزینه های مناسب تری نسبت به ربیعی بودند که سال 88 رئیس ستاد میر حسین موسوی بود ، اما گویا ریبعی در اثر فشار حلقه اصلاح طلبان گرگانی به این افتخار نایل شد .

** به نظر می رسید هر 3 نفر تعیین شده کاملا هدفمند و با برنامه انتخاب شده بودند و بسیاری از افراد و حاضران از انتخاب این نمایندگان اظهار تعجب می کردند و سخنان آنان هم بر این شگفتی افزود . این در حالی بود که چهره ها و شخصیت های بسیار مناسب و مطلوب دیگری برای نمایندگی از این اقشار برای جلسه ای در این سطح بالا انتخاب شوند .

** گویا هر 3 نفر انتخاب شده طوری هماهنگ شده بود که حتما در بین سخنان شان به طور صریح و آشکارا به نقش بارز آیت الله نورمفیدی در زمینه مربوط به خودشان اشاره داشته باشند که این مهم از سوی هر 3 نفر آنان به نیکی ادا گردید .

** علی اصغر منوچهری به عنوان نماینده ایثارگران حاضر در مراسم ، مطلب مفصلی را به صورت نوشته آماده کرده بود که به دلیل ضیق وقت ناچار شد با سرعت زیاد به روخوانی آن بپردازد که صدای وی با توجه به نوع سیستم صوتی مستقر در مصلی و داشتن اکو خیلی گویا و روشن دریافت نمی شد .

** عادله کشمیری هم که به عنوان نماینده مجامع علمی حوزه و دانشگاه حاضر در مراسم به بیان سخن پرداخت و مواردی پیشنهاد کرد از این قبیل : راه اندازی چند تشکل مرتبط با زنان ، عضویت زنان در چند شورا و کمیسیون کشوری و بالا رفتن میزان اعتبارات برا ی حمایت از فعالیت های بانوان .

** اما محمود ربیعی در حالی به نمایندگی از فعالین سیاسی در این مراسم سخن گفت که اصلا بنا نبود این دیدار یک ملاقات سیاسی و هدفمند باشد و وی که شنیده می شود بناست تا در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در اسفند 94 حضور یابد از این فرصت بی نظیر استفاده کرد .

** ربیعی که عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان گلستان می باشد از تریبون در اختیار قرار گرفته نهایت استفاده را برد و در حضور رئیس جمهور اصلاح طلبی در گلستان را بر اعتدال گرایی منطبق نمود و استان گلستان را پایگاه اصلاحات و اعتدال معرفی نمود و از جایگاه واقعی احزاب پرسید و تقاضای تفکیک وزارت ورزش و جوانان از یکدیگر را داشت و در پایان خطاب به روحانی تاکید کرد ما همچنان از شما و دولت شما حمایت خواهیم کرد .

** گفته می شود برای برگزاری این دیدار تعداد 1500 عدد کارت ملاقات صادر شده بود تعداد 400 کارت برای نخبگان و تعداد 100 کارت برای ایثارگران و خانواده های شهدا و الباقی کارت ها به صورت عمومی و آزاد از چهره های سیاسی و فرهنگی و ... دعوت شده بودند .

** در حاشیه این دیدار ، اعتراض تعدادی از جانبازان حتی جانبازان بالای 70 % و بسیاری از خانواده های شهدا وجود داشت که چرا آنان را دعوت نکردند .

** گفته می شود حتی بنا بوده مراسم دیدار با ایثارگران برگزار نشود ولی گویا از باب جلوگیری از عواقب بعدی همین تعداد اندک در این مراسم دعوت شدند .

** حاصل این شکل توزیع کارت ملاقات ، به حضور پر رنگ چهره های سیاسی و حضور کمرنگ خانواده های شهدا و ایثارگران و حضور کم فروغ نخبگان مختلف استان منجر می شود، همچنین تعدادی از جوانان اصلاح طلب که نه جزو نخبگان بودند و نه جزو ایثارگران هم در

جلسه حضور داشتند و فرزندان برخی مدیران کل و شخصیتهای سیاسی هم خودنمایی می کردند.

** دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در این دیدار به بیان و تشریح 3 نکته پرداخت :

1. ایثارگری را به عنوان دروازه پیروزی باور کنیم .

2. استان ها را باور کنیم . / کار استان ها را به خود اهل استان واگذار کنیم .

3. زن ها را باور بکنیم . / فضا را برای خانم ها باز کنیم تا رشد کنند .

** در قسمتی از سخنان که دکتر روحانی جمله ی " فکر نکنیم مرد از زن بهتر می فهمد این یک خطای بزرگ است" را گفت با استقبال و دست زدن بانوان حاضر در مراسم روبرو گردید .

** پس از پایان مراسم و در محوطه مصلی گفتگویی کوتاه بین آقایان علی اصغر طغرایی و محمدرضا صالحی از اصلاح طلبان گلستانی و گزینه های سابق استانداری گلستان رد و بدل شد که افرادی هم شاهد این گفتگو بودند . در این گفتگو طغرایی خطاب به صالحی گفت : " اینها سکولارهایی هستند که اسم شان را اصلاح طلب گذاشته اند ، شما قدر شهدا را نمی دانید ، شما به شهدا 5 دقیقه هم وقت ندادید ، چرا به ایثارگران وقت ندادید ، چرا به آقای ربیعی بیشتر وقت دادید ؟ ببینید از 60 خانوار سرداران شهید استان چند نفر را دعوت کرده اید ؟ آقای منوچهری شما از چه کسی اجازه گرفتید که به نمایندگی از خانواده های شهدا صحبت کردید ؟ " .

ارسال نظر

آخرین اخبار