تعطیلی مدارس ابتدایی اردبیل و دیلمان

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در 13 استان کشور خبر داد. آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد که روز دوشنبه این مدارس دراردبیل، خلخال، سرعین، نمین، نیر و هیر تعطیل می باشد.

بارش برف و باران در 13 استان کشور

به گزارش گلستان24، محمد اصغری  اظهار داشت: با توجه به روند کاهشی دما، ریزش های جوی به صورت برف در کشور ادامه دارد. در حال حاضر برف  در تهران، خلخال، بجنورد، سیاه بیشه،فریمان،کرج، رضوان،زنجان، ماسوله، آلاشت، بلده،آوج، قزوین،دماوند و هشتگرد در حال باریدن است.  

بارش برف و باران در 13 استان کشور

وی ادامه داد: در این مدت شهرهای شهریار و قم دارای بارش اندکی بودند که خوشبختانه بارش در این شهرها نیز آغاز شده است.  

 

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در ساعات آینده در اردبیل،گیلان،مازندران،تهران،قم،قزوین،البرز،مرکزی، سمنان،اصفهان، خراسان شمالی،رضوی و جنوبی  شرایط برای بارش مهیا است.  

 

اصغری با اشاره به صاف شدن هوا تصریح کرد: در ساعات عصرگاهی بار دیگر در برخی نقاط تهران شاهد بارش برف خواهیم بود.  

 

وی با بیان اینکه پدیده غالب در کشور تا پایان هفته کاهش دما است، گفت: با توجه به سرد شدن هوا، ماندگاری برف بیشتر است.به طور متوسط چهارشنبه و پنج شنبه صبح سرد ترین روز هفته است. کانون سرما شمال شرق کشور است به گونه ای که دمای برخی شهرهای استان های خراسان شمالی و رضوی به صفر نرسیده و انها تا پایان هفته دمای منفی یک را تجربه می کنند.  

 

اصغری با اشاره به وضعیت جاده های کشور تاکید کرد: مسافران جاده های  کوهستانی بدانند که در جاده ها با مه غلیظ و کولاک روبرو می شوند. 

 
اردبیل منهای صفر؛ مدارس ابتدایی تعطیل شدند

آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد که روز دوشنبه این مدارس دراردبیل، خلخال، سرعین، نمین، نیر و هیر تعطیل می باشد.

هواشناسی استان اردبیل نیز دمای هوا در صبح امروز را در شهرستان خلخال 6- درجه، در سرعین 6- درجه، اردبیل 5- درجه، کوثر 5- درجه، مشگین شهر 4- درجه، گرمی 1- درجه و در شهرهای گرمسیری پارس آباد 2+ و بیله سوار 3+ ذکر کرد.

هم اکنون آسمان تمامی شهرهای استان ابری بوده و در برخی از مناطق بارش برف ادامه دارد.

بر اساس اعلام هواشناسی اردبیل، با نفوذ سامانه سرد، استان اردبیل در طول هفته جاری، شاهد کاهش محسوس دما و در برخی نقاط همراه بارش خواهد بود.

بیشترین تاثیر این سامانه در جاده های مواصلاتی(بویژه در گردنه های استان) به صورت بارش برف و یخبندان انتظار می رود.

اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل نیز اعلام کرد که با وجود باز بودن تمامی جاده های استان به دلیل بارش برف و یخبندان رانندگان در گذر از آنها تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. 

 
 مدارس نوبت صبح دیلمان تعطیل شد

تغییر شرایط جوی و بارش برف و باران موجب شده تا هوای این استان کاهش چشمگیر دما را داشته باشد و اکنون در نقاط جلگه‌ای گیلان باران و ارتفاعات و کوهستان‌ها برف است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان امروز با اشاره به وضعیت تعطیلی مدارس اظهار کرد: به دلیل بارش برف شدید تنها مدارس ابتدایی دیلمان سیاهکل در نوبت صبح امروز تعطیل است.

مهدی حاجتی با تأکید بر اینکه دیگر مدارس نقاط مختلف استان باز است، تصریح کرد: به جز مدارس ابتدایی دیلمان، بقیه مدارس باز بوده و دانش‌آموزان بر سر کلاس درس می‌روند.

سخنگوی پلیس راه گیلان نیز تمام محورهای ارتباطی گیلان را باز دانست و گفت: سطح معابر به دلیل بارش باران لغزنده است و رانندگان باید دقت لازم را داشته باشند.

اکبر فقیری رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی و پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی را ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: به همراه زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان امری ضروری است.


منبع : مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار