دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر، استمرار حملات وحشیانه علیه مسلمانان اقلیت روهینگیا توسط مقامات میانمار را محکوم کرد.

اسلام‌هراسی به تداوم حملات علیه مسلمانان میانمار

به گزارش گلستان24، دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این حملات وحشیانه تاکنون باعث کشتار شمار زیادی از مسلمانان، آوارگی هزاران نفر از آنان، تخریب خانه‌ها و بیرون راندن ساکنان آن‌ها و بازداشت بسیاری از زنان و مردان مسلمان شده است.

تداوم حملات علیه مسلمانان میانمار

دیده‌بان اسلام‌هراسی در ادامه این بیانیه از جامعه بین المللی خواست که به نقش و جایگاه خود در حفاظت از اقلیت‌های دینی و نژادی آگاه باشد و از اقلیت روهینگیا مسلمان که در معرض حملات مکرر قرار دارد، حمایت کند.

 

در این بیانیه آمده است: حملات مکرر وحشیانه علیه اقلیت مسلمان روهینگیا سبب شده که بسیاری از مسلمانان خانه و آشیانه خود را رها کرده و به کشورهای مجاور فرار کنند.

 

دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر تأکید کرد: حملات مستمر و برنامه‌ریزی‌شده علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا به تهدیدی برای امنیت و صلح بین المللی تبدیل شده و بسیاری از مسلمانان میانمار را وا می‌‌دارد که برای حفاظت از خود در برابر ظلم وستم و خشونت مقامات محلی به خشونت متوسل شوند.

 

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: این وضعیت زمینه را برای سوءاستفاده سازمان‌های تروریستی و تکفیری فراهم کرده تا از اقلیت مسلمان روهینگیا را برای انجام اقدامات خشونت‌آمیز در سایه ادعاهای دروغین و فریبنده به کار بگیرند، این در حالی است که اقلیت مسلمان روهینگیا خود در معرض بدترین انواع آزار و اذیت و تبعیض در وطن قرار دارند.

 

این نهاد مصری در ادامه، جامعه بین الملل و نهادهای سازمان ملل را مسئول بدترشدن اوضاع در میانمار، اعمال خشونت رسمی علیه مسلمانان و همچنین آنچه که باعث گسترش خشونت به‌ویژه در آن منطقه می‌شود، دانست.

 

دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر در پایان این بیانیه ضمن هشدار نسبت به نفوذ داعش در میانمار گفت: تشکیلات تروریستی «داعش» این روزها به دلیل حملات بین المللی علیه این سازمان در شهرهای «رقه» سوریه و «موصل» عراق و کاهش قدرت آن در شهر «سرت» لیبی، به‌دنبال مناطق امن به‌دور از سوریه و عراق است که بهترین مناطق برای این سازمان تروریستی، مناطقی است که مسلمانان در آن ساکن هستند و به علت دین و عقیده خود مورد تبعیض و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.


منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار