معاون جهاد کشاورزی استان گلستان:

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در استان گلستان برای ۶۰ هزار هکتار کشت کلزا با کشاورزان استان قرارداد بسته شده بود که حدود ۵۰ هزار هکتار کلزا کشت شد.

حدود ۵۰ هزار هکتار کشت کلزا در استان گلستان انجام شد

به گزارش گلستان24، سهراب سهرابی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره خسارت‌های سرما به کشاورزان کلزاکار استان اظهار داشت: سرمای شدید هفته گذشته به 30 درصد زمین‌های استان گلستان آسیب وارد کرده و مزارع سویا نیز دچار خسارت شدند.

وی افزود: در استان گلستان برای 60 هزار هکتار کشت کلزا با کشاورزان قراداد بسته شده بود که حدود 50 هزار هکتار کلزا کشت شد و پیش‌بینی می‌شود امسال تولید خوبی هم داشته باشیم که متاسفانه با سرمای کم‌سابقه به 30 درصد این زمین‌ها خسارت وارد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه در کشور 200 هزار هکتار قرارداد کشت بسته شده تصریح کرد: کشاورزان مطلع باشند آنهایی که در مزارع کلزا از سموم توفلان و پوتیزان استان استفاده کرده‌اند امکان کشت گندم برای کشت جایگزین ندارند و باید دوباره کلزا کشت کنند.

سهرابی گفت: کشاورزان کلزاکار قبل از برگردان کلزا برای کشت دوباره یا جایگزین با کارشناس پهنه و مسئولان مراکز جهاد کشاورزی مشورت کنند و در صورت تائید آن‌ها به شخم زدن این کار را انجام بدهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: امکان کشت کلزا تا 15 آذر وجود دارد و کشاورزان نسبت به استفاده 75 کیلو کود اوره و 75 کیلو کود کلر و پتاسیم قبل از بارندگی‌های پیش رو در هفته آتی اقدام کنند.

سهرابی با اشاره به اینکه کشت کلزا برای سال زراعی 96-95 از مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، اظهار کرد: کلزا 40‌ درصد بیشتر از دیگر دانه‌های روغنی قابلیت روغن تولید می کند و استان گلستان پس از خوزستان دومین تولیدکننده دانه روغنی کلزا در کشور است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار