انعکاس اقدام نمایندگان مجلس در رسانه های خارجی؛

«ایران تهدید کرده است که فعالیت های هسته ای خود را که به عنوان بخشی از توافق هسته ای با غرب متوقف شده بود، در پاسخ به تمدید تحریم ها از سوی کنگره آمریکا دوباره به اجرا در خواهد آورد...»

جنگی تمام عیار/ ایران تهدید کرد

به گزارش گلستان24، تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تهیه و تدوین طرحی سه فوریتی برای ازسرگیری تمام فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان در پاسخ به نقض برجام از سوی آمریکا مورد توجه برخی رسانه های جهانی قرار گرفته است.

جنگی تمام عیار

پایگاه خبری شبکه العربیه (Al Arabiya)، پایگاه صهیونیستی "آروتز شوا" (Arutz Sheva)، جروزالم پست (Jpost)، پایگاه آمریکایی الگماینر (Algemeiner) و ... با عناوین مختلف به انعکاس این خبر پرداخته اند.

 

"آروتز شوا" از تهدید ایران سخن به میان آورده و می نویسد: «ایران تهدید کرده است که فعالیت های هسته ای خود را که به عنوان بخشی از توافق هسته ای با غرب متوقف شده بود، در پاسخ به تمدید تحریم ها از سوی کنگره آمریکا دوباره به اجرا در خواهد آورد.

 

اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس ایران در این رابطه می گوید: مصوبه اخیر سنای آمریکا در مورد تمدید تحریم 10 ساله ایران در واقع تجاوز به حریم قانونی ما و یک جنگ تمام عیار است که می‌توان آن را تجاوزی از منظر دیپلماسی و پشت پا زدن به تعهدات از سوی آمریکا عنوان کرد.»

 

العربیه با انشار گزارشی در این رابطه می نویسد: «رسانه ایرانی فاش کردند که نمایندگان مجلس این کشور به دنبال ارائه طرحی برای از سرگیری تمامی فعالیت های هسته ای کشور در واکنش به تمدید تحریم های آمریکا علیه تهران هستند.

 

بر اساس گزارش ها نمایندگان مجلس ایران در حال تهیه یک طرح سه فوریتی برای از سر گیری تمامی فعالیت های هسته ای کشور در پاسخ به تصمیم مجلس سنای آمریکا هستند. نمایندگان ایرانی بر لزوم پاسخ جدی به تصمیم سنای آمریکا تاکید کرده اند.

 

سنای آمریکا روز پنجشنبه با رای قاطع، تمدید تحریم های 1979 علیه تهران را برای 10 سال دیگر تصویب کرد.»

 

گفتنی است روز گذشته حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی از تدوین «طرح دو فوریتی الزام دولت به نادیده گرفتن محدودیت‌های برجامی» خبر داد و اظهار داشت: این طرح صبح فردا (یکشنبه) با امضای وکلای ملت برای طی مراحل قانونی تقدیم هیأت رئیسه پارلمان می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طبق این طرح دولت ملزم به اجرایی کردن «قانون اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام» می‌شود، افزود: همچنین طبق این طرح دولت مکلف می‌شود تحریم‌های برجامی را کاملاً نادیده گرفته و در جهت توسعه فناوری هسته‌ای بر اساس NPT اقدام کند.

منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار