فرمانده سپاه قائم آل‌محمد (عج) سمنان:

فرمانده سپاه قائم آل‌محمد (عج) سمنان گفت: امروز بسیاری از مشکلات سیاسی ما بی‌عرضگی برخی مسؤولان، بی‌تدبیری، مشکلات اجتماعی، طلاق، مواد مخدر و بحران اقتصادی با مرور دفاع مقدس و تاسی از آن قابل حل است.

بسیاری از مشکلات حاصل بی‌تدبیری است

به گزارش گلستان24، سردار سید محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در یادواره شهدای محله شهرستان گرگان اظهار کرد: امروز ما برای قدردانی و رشادت شهدای هشت سال دفاع مقدس گردهم آمدیم و عرصه ایثار و شهادت را نباید تنها متعلق به خود شهدا دانست بلکه پدران، همسران و فرزندان شهدا و آحاد ملت ایران در آن سهیم و صاحب نقش هستند.

رضای خدا باعث ماندگاری شهدا شده است

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان به برگزاری کنگره ملی شهدای استان گلستان اشاره کرد و افزود: امشب در نشستی سردار صادقی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان اعلام کرد که یک هزار و 300 یادواره شهدا در استان گلستان برگزار شده و امروز ما باید به منشاء گرامیداشت‎ها و یادمان‎های مردمی شهدا بیندیشیم و ببینیم چه نیرو انگیزه‎ای باعث شده که امروز مردم حتی در شرایط سخت زندگی و معیشت با علاقه یادواره شهدا برگزار می‎کنند.

شاه‎چراغی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم بیان می‎کند شهدا زنده هستند، افزود: گرفتن صفات خدایی باعث شده که شهدا شاهد و ناظر اعمال بشریت در طول تاریخ باشند.

وی افزود: نخستین دلیلی که برای جاودانه بودن شهدای می‎توان بیان کرد وجود خدای در اعمال شهدا است و از این رو با توجه به اینکه خدا جاودانه است شهید نیز که روح خدایی گرفته جاودانه می‎ماند.

شاه‎چراغی افزود: هشت سال دفاع مقدس صرفا جنگ، سختی، کشتن، تیر و ترکش و بمب برای رزمندگان نبود بلکه جهاد در راه خدا بود.

وی با بیان اینکه وقتی خدا در زندگی انسان وارد شود انسان جلوه خدایی پیدا می‎کنند و می‎درخشد، افزود: بر این اساس است که نماد شجاعت و اقتدار در وجود شهدا هویدا می‎شود .

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه شهید کسی است که همه وجودش را تقدیم خدا کند، گفت: نهضت عاشورا نیز که در آن سید سالار شهیدان و علمدار دشت کربلا برای رضای خدا جانفشانی کردند بر این اساس جاودانه شده است و امروزه شاهد آن بودیم که 25 میلیون زائر از سراسر کشور که 20 هزار نفر آن از استان گلستان بودند در حماسه اربعین حسینی حضور داشتند.

پاسداری از حرم برای رضای خدا است

وی با بیان اینکه پاسدار حرم هم همین که جان خود را برای دفاع از حرمین شریفه در کف دست می‎گیرند تنها برای رضایت خدا است، افزود: اگر امروز اسوه‎ای چون حضرت زینب (س) جاودانه باقی مانده است به خاطره اسارتش بعد از واقعه کربلا نیست بلکه به خاطره این است که اسارتش برای رضای خدا بود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با توجه به اینکه قدم‎های شهدای ما برای رضای خدا بوده صحنه‎هایی بی‎نظیری خلق شد؛ گفت: جنس شهدا دانشجو، دانش‎آموز، روحانی، فرمانده، سرباز، ارتشی و جهادی با هم متفاوت نیست.

شاهچراغی به بی‎توجه‎ای برخی افراد به مزار شهدا اشاره کرد و بیان داشت: امام (ره) مزار شهدا را دارالشفاء قلمداد می‎کند و اگر انسان به آن دل بدهد نتیجه خواهد گرفت.

وی نسبت به برخی از حرف‎ها در خصوص مدافعان حرم از جمله اینکه برای پول می‎روند گلایه کرد و متذکر شد: در دوران فرماندهی من یکی از همسران پاسدار آمد گفت پدر من در دو ماهگی به شهادت رسید و من راه شهادت را شناخته‎ام و مبادا به دلیل اینکه من دختر شهید هستم همسرم را به سوریه نبرید.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان یادآور شد: ماندگاری شهدا به خاطره این است که شهدا در زندگی خود خدا را قرار داند و اگر ایستادند و شجاعانه در جنگی سخت جنگیدند و از کشور دفاع کردند تنها برای رضای خدا بوده است.

شاهچراغی بیان داشت: مقام معظم رهبری بیان کرده بود که اگر در سوریه و عراق با رژیم بعث عراق نمی‎جنگیدیم باید در کرمانشاه و همدان این کار را می‎کردیم.

وی با اشاره به بدبینی‌ها ایجاد شده نسبت به مدافعان حرم گفت: امروز بسیاری از مشکلات سیاسی ما بی‌عرضگی برخی مسؤولان، بی‌تدبیری، مشکلات اجتماعی، طلاق، مواد مخدر و بحران اقتصادی با مرور دفاع مقدس و تاسی از آن قابل حل است.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار