انتقاد تند استاندار گلستان به عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی

استاندار گلستان در انتقادی تند به برخی سنگ‌اندازی‌ها و بروکراسی‌های بی‌مورد اداری توسط برخی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان گفت: هر مدیری که نمی‌تواند با سیاست‌های دولت کار کند، خداحافظ !

مدیری که نمی‌تواند با سیاست‌های دولت کار کند، خداحافظ !

به گزارش گلستان24، عصر امروز بیست و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان به ریاست استاندار گلستان در دفتر استاندار با حضور تمامی اعضای عضو کارگروه برگزار شد.

در این جلسه پس از گزارش حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، برخی از مدیران عامل واحدهای تولیدی و صنعتی استان گلستان که برای رونق تولید خود به مشکلات بروکراسی اداری و عدم همکاری بانک‌های استان مواجه شده بودند، با حضور در این کارگروه مشکلات خود را مطرح کردند.

از سه مورد مطرح شده در این جلسه، دو مورد مشکلات عدم همراهی و سنگ‌اندازی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و عدم همکاری در تمدید مهلت تنفس به منظور توسعه تولید و افزایش اشتغال واحدهای تولیدی بود که با نظر مساعد کارگروه، به منظور رفع مشکلات، دستورات مصوب شد.

نکته بسیار مهم بر اساس اظهارات نماینده یکی از بانک‌های عامل استان که ماهیت صنعتی را با خود یدک می‌کشد به مصوبه کارگروه عمل نکرده و مسیر پرداخت تسهیلات به گونه‌ای طی شده که واحد تولیدی مورد نظر به شدت با مشکل مواجه شده است.

عدم اجرای مصوبه کارگروه باعث انتقاد تند استاندار گلستان نسبت به عملکرد بانک مورد نظر شد که پس از اظهارات نماینده بانک، استاندار گلستان خطاب به وی این سوال را مطرح کرد که آیا شما به ماهیت ایجاد کارگروه تسهیل اشرافیت دارید یا خیر؟

وی که از توضیحات نماینده بانک در خصوص پرونده مورد نظر به هیچ عنوان قانع نشد، دستور تصویب همکاری و پرداخت تسهیلات مورد نظر با توجه به قوانین موجود را صادر کرد و بانک را مکلف کرد تا در زمان دو هفته نسبت به اجرای مصوبه اقدام کند.

نارضایتی استاندار گلستان از عملکرد منابع طبیعی و جهاد کشاورزی

نکته بسیار مهم در بررسی سومین پرونده مطروحه در این کارگروه، موضوع توسعه فعالیت و ایجاد دو کارخانه ید در استان گلستان بود که یکی از آنها مشکل بروکراسی اداری در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان را داشت که پس از توضیحات نماینده کارخانه مورد نظر و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، مشکل مورد نظر برطرف شد و با دستور استاندار، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مکلف به همکاری با این واحد صنعتی شد.

اما در بررسی آخرین پرونده که مربوط به یکی از کارخانه‌های ید موفق استان گلستان بوده است، مشکل این کارخانه مربوط به اداره‌ منابع طبیعی استان بود که استاندار گلستان پس از آنکه توضیحات مسئول مورد نظر را قانع‌کننده ندانست، نسبت به عملکرد دستگاه مطبوع و برخی از دستگاه‌های اجرایی انتقاد تندی را اظهار کرد.

حسن صادقلو گفت: این روش برخورد با سرمایه‌گذار به هیچ عنوان درست نیست زیرا اگر قرار است اینگونه باشد باید درب همه جا را ببندیم و تعطیل کنیم.

وی در پاسخ به نکته ارائه شده توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان متذکر شد: این‌ها فرمایشاتی است که شما جدید ایراد می‌کنید؛ کسی که 10 سال فعالیت کرده و امتحانش را پس داده با این برخوردها باید درب کارخانه را ببندد، آنوقت می‌گویید چرا سرمایه‌گذار از استان خارج می‌شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: دقیقا در مقابل سیاست‌های دولت که همان سهل‌سازی در کارها است، عمل می‌کنید و این کارها باعث می‌شود ما دانه به دانه به جنگ مشکلات کارشناسی در دستگاه‌های اجرایی برویم.

صادقلو بیان کرد: بدنه دستگاه‌های خود را با دولت همراه کنید زیرا خیلی از بدنه دستگاه‌های با دولت همراه نیستند.

وی خطاب به مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان گفت: به هیچ عنوان این روش‌های خشک قابل قبول نیست، زیرا این روش سرعت توسعه استان را کاهش می‌دهد.

استاندار گلستان در پایان و در تذکری جدی و نهایی به تمامی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: هر فرد و مدیری که نمی‌تواند با این روش کار کند، تشریف ببرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار