فنی و حرفه‎ای استان گلستان در شانزدهمین نمایشگاه پژوهشی و فناوری استان با برپایی یک غرفه و ارائه هفت طرح پژوهشی و سه طرح بازاری‎شده مهارت‎محور حضوری فعال دارد.

حضور فعال فنی و حرفه‎ای گلستان در نمایشگاه پژوهش و فناوری

به گزارش گلستان24، شانزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری گلستان در 14 آذرماه جاری با بیش از 65 غرفه و با حضور مراکز تحقیقاتی، دستگاه‎های اجرایی و دانشگاه‎های مختلف در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آغاز به کار کرده است تا دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران استان گلستان طی یک سال گذشته به نمایش گذاشته شود.

اداره‎کل فنی و حرفه‎ای گلستان نیز با برپایی یک غرفه، ارائه هفت طرح پژوهشی و سه طرح بازاری‎شده مهارت‎محور در این نمایشگاه، همانند سال‎های گذشته حضوری فعال دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان صبح امروز در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری گلستان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان، اظهار کرد: نمایشگاه هفته پژوهش از چهاردهم آذرماه آغاز شده و تا هجدهم آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

ابوالفضل تیرانداز با اشاره به طرح‎های پژوهشی اداره‎کل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان، گفت: در این نمایشگاه تازه‎های پژوهشی مربیان و فعالان عرصه پژوهش در معرض دید علاقمندان پژوهش و فناوری قرار گرفته است.

وی سامانه آشکارساز سرقت، کابل و ترانس‎های برق از مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای شهرستان مینودشت، لایت باکس سازه تبلیغاتی برای نصب بنر و فلکسی، اسلحه و یا تفنگ مغناطیسی پرتاب‎کننده گلوله‎های فولادی برای پوشش‎های حفاظتی خاص، سایبان کولر قابل تنظیم سازه فلزی با اتصالات پیچ و مهره و قوطی‎های سبک، پوشش سقفی پلی‎کربنات جهت افزایش بازدهی کولر و کاهش مصرف انرژی و میزهای ارگونومیک را از دستاوردهای پژوهشی فنی و حرفه‎ای گلستان دانست.

تیرانداز همچنین مقسم شمارنده و ردیف‎کننده بذر در محیط‎های کشت با قابلیت شمارش و چینش بذر به صورت خودکار و قابل تنظیم در محیط‎های مختلف کشت، آبگرمکن ثانویه اتوماتیک، صندلی چرخدار برقی با قابلیت استفاده همزمان از دست و باتری و قابلیت تنظیم صندلی به صورت دستی و برقی، دارای صفحه تحریر، نماز یا  غذاخوری که در سال 1395 به المپیاد ملی مهارت ارائه شده بود و دستگاه CNC را از دیگر نمونه‎های ارائه شده در این نمایشگاه برشمرد.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان با بیان اینکه دستگاه CNC از سه محور قابلیت ترسیم الگوها، طرح‎های داده شده توسط رایانه و نرم‌افزارهای گرافیکی بر روی سطوح دو بعدی تشکیل شده است، افزود: از نکات قابل توجه این دستگاه، ساخت آن با استفاده از مواد الکترونیکی دورریز می‎باشد.

وی با اعلام اینکه آبگرمکن ثانویه اتوماتیک ثبت اختراع شده است و قابلیت نصب و کاربری آسان دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله‎ای که بین آبگرمکن اصلی تا شیر مصرف وجود دارد، در جلوگیری از مصرف بی‎رویه آب و همچنین برای استفاده از آب گرم کاربرد دارد.

تیرانداز از رونمایی یکی از طرح‎های پژوهشی ارائه شده از سوی مربی و کارآموز مینودشتی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد و تصریح کرد: سامانه آشکارساز سرقت کابل و ترانس‎های برق از مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای شهرستان مینودشت است که پس از حضور در نمایشگاه تجهیزات امنیتی پلیسی  2016IPAS  تهران از قابلیت‎هایی اعم از اعلام بار ترانس‎ها بصورت آنلاین و مشاهده مانیتورینگ برخوردار است.

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان با اشاره به اینکه این سامانه با اندکی تغییر قابلیت استفاده در حوزه شبکه‎های مخابراتی را دارد، افزود: در حال حاضر توانیر آن را بصورت دستی انجام می‎دهد و آشکارساز استفاده غیرمجاز از شبکه‎های توزیع برق نیز به آن اضافه شده است.

وی با اشاره به طرح میزهای ارگونومیک، یادآور شد: این میزها از کاربردهای مختلف خانگی و حرفه‎ای اعم از قابلیت تنظیم متناسب با شرایط فیزیکی بدن کاربر و جلوگیری از آسیب‎های اسکلتی، عضلانی ناشی از عدم استقرار و نشستن صحیح برخوردار است.

گفتنی است؛ نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان گلستان تا 18 آذرماه جاری در محل سوله آب و خاک دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دایر است که علاقمندان از ساعت 9 صبح الی 16 عصر می‎توانند برای بازدید از نمایشگاه اقدام کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار