نخست وزیر عراق طی نشست خبری در بغداد از بازنگری در طرح آزادسازی «موصل» واقع در شمال این کشور از سیطره گروه تروریستی داعش خبر داد.

«حیدر العبادی» از بازنگری در طرح آزادسازی موصل خبر داد

به گزارش گلستان24، به نقل از شبکه سومریه، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز سه شنبه از بازنگری در طرح آزادسازی شهر موصل از سیطره گروه تروریستی داعش خبر داد.

آزادسازی موصل

وی همچنین اعلام کرد که عملیات نظامی در این شهر پیشرفت زیادی داشته و نیروهای عراقی به مرحله یکسره کردن نهایی عملیات رسیده اند.

حیدر العبادی طی نشست خبری در بغداد با اعلام اینکه تمام طرح آزادسازی موصل مورد بازنگری قرار گرفته و ما از روند عملیات نظامی در این خصوص راضی هستیم از پیشرفت چشمگیر در روند آزادسازی این شهر خبر داد.

وی افزود: ما به مرحله یکسره کردن نهایی در موصل رسیده ایم و پشتوانه اصلی ما در این نبرد نیروهای مبارز هستند و در عین حال نیروی هوایی ارتش نیز نقش مهمی در این نبرد ایفا می کند.

«جاسم البیاتی» نماینده ائتلاف دولت قانون عراق پیش از این اعلام کرده بود که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در صدد اعمال تغییرات ریشه ای در نقشه جدید برای عملیات موصل با هدف دستپاچه کردن تروریست های داعش است.

البیاتی گفت: العبادی در تلاش برای طراحی نقشه ای یکپارچه برای تمامی محورهای چهارگانه جنگ در عملیات آزادسازی استان نینوا از چنگ داعش و اجرای تغییرات ریشه ای طبق نقشه ویژه برای حمله به موصل است.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف از این نقشه جدید، دستپاچه کردن داعش و متفرق کردن عناصرش در محورهای مختلف است. علت تاخیر در به نتیجه رساندن جنگ در کرانه چپ موصل، به کارگیری شهروندان به عنوان یک نقطه ضعف از سوی داعش است.

جاسم البیاتی در پایان بیان داشت: العبادی در جریان سفر امروز خود به مقر عملیات نینوا، این طرح و نقشه جدید برای عملیات موصل را مورد بررسی قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است که نیروهای مشترک عراق به عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش ادامه می دهند و تا کنون موفق به آزادی روستاها و مناطق زیادی از لوث این گروه تروریستی شده اند.

عملیات آزادسازی موصل پس از آن به مرحله اجرا درآمد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق بامداد 26 مهرماه گذشته رسما آغاز آن را اعلام کرد.


منبع : مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار