رئیس چمهور ترکیه، قاتل سفیر روسیه در آنکارا را وابسته به گروه تروریستی «فتح‌الله گولن» اپوزسیون آمریکانشین عنوان کرد.

اردوغان قاتل سفیر روسیه را به «گولن»‌ ربط داد

خبرگزاری فارس: اردوغان قاتل سفیر روسیه را به «گولن»‌ ربط داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد بدون شک افسر پلیسی که سفیر روسیه در آنکارا را به قتل رساند عضو جنش تروریستی «فتح‌الله گولن» (فِتو) بوده و نیازی به مخفی کردن آن نیست.

اردوغان که در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور آلبانی صحبت می‌کرد، ضمن تشکر از این کشور بخاطر کمک‌هایش در مبارزه با گولنیست‌ها تاکید کرد قاتل سفیر روسیه با کشورهای خارجی رابطه داشته و عضو جنبش فتو بوده است.

وی درباره عملیات تجاوزکارانه «سپر فرات» در شمال سوریه نیز گفت نظامیان کشورش و ارتش آزاد شهر «الباب» را بطور کامل محاصره کرده و بزودی آن را اشغال می‌کنند.

«مولود مرت آلتینتاش» در ساعات پایانی روز دوشنبه طی اقدامی برنامه ریزی شده و در جریان بازدید «آندری کارلوف» سفیر روسیه از یک نمایشگاه هنری، در حمایت از تروریست‌های فراری از شهر «حلب» و در مقابل پوشش رسانه‌ای گسترده؛ وی را با شلیک چند گلوله به قتل رساند.

رسانه‌های محلی امروز اعلام کرده بودند نظامیان ترکیه و تروریست‌های ارتش آزاد تحت حمایت آنها در جریان سپر فرات توانستند با حمایت حملات هوایی سنگین، وارد مرکز شهر «الباب» در شمال سوریه شدند.

تا کنون حدود 2000 کیلومتر مربع از مناطق شمال سوریه به اشغال ترکیه و تروریست‌های تحت حمایتش درآمده است و این کشور عملیات سپر فرات را برای ایجاد یک منطقه حائل 5هزار کیلومتر مربعی ادامه خواهد داد. اردوغان چندی پیش تصریح کرده بود هدف از لشگرکشی ترکیه به سوریه، ساقط کردن دولت «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی این کشور است.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار