رد یاب ماهواره ای برروی شش راس گور خر ایرانی در پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور نصب شد.

نصب ردیاب بر روی گورخر ایرانی

به گزارش گلستان24، ۶ راس گورخر ایرانی در پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور  پس از انجام عملیات  بیهوشی  تحت نظر متخصصان بین المللی  و داخلی  و نصب رد یاب ماهواره ای  در همان منطقه   رها سازی شدند.

نصب ردیاب

طی این عملیات علمی –پژوهشی که با همکاری معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ،دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه وین و و دانشگاه وایومینگ آمریکا وبا اهتمام اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در پارک ملی و منطقه حفاظت شده بهرام گور صورت گرفت ،۶ راس گورخر ایرانی زنده گیری شده و تحت نظر متخصصان ملی و بین المللی گردنبند ماهواره ای بر روی آنها نصب و تعبیه شد و سپس در منطقه رها سازی شدند.

بنا به گفته اسماعیل امیری رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس،هدف از نصب این ردیاب ماهوراه ای بر روی گوره خر بررسی وضعیت و مسیر مهاجرت و خطرات احتمالی مهاجرت گونه شاخص گورخر ایرانی است.

وی افزود: با بررسی صورت گرفته از داده های ماهواره ای وضعیت این گوره خر ها به صورت آنلاین و در هر ساعت از شبانه روز مورد پایش قرار خواهد گرفت. هم اکنون داده ها حاکی از وضعیت مناسب گورخرها  است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار