کدخدایی در نشست خبری: فتنه 88 ملاک تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات قرار خواهد گرفت

سخنگوی شورای نگهبان درباره ملاک قرار گرفتن دریافت حقوق‌های نجومی در بررسی صلاحیت کاندیداها گفت: این موضوع که حقوق‌های نجومی خلاف بوده روشن است و امیدوارمی مجلس تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کند.

تخلف بودن حقوق‌های نجومی روشن است
به گزارش گلستان24، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز شنبه 11 دی‌ماه در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی روز بصیرت و آگاهی که در تاریخ ماندگار شد به بررسی 38 مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان و نیز 11 مورد اعلام عدم مغایرت از سوی این شورا اشاره کرد و در ادامه گفت:‌ لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که از سوی مجلس مجدداً موردبررسی قرار گرفت و به شورای نگهبان ارائه شد دارای 8 ایراد بود که این موارد به مجلس ارسال شد که مجلس اصلاحات لازم را به‌عمل آورد و بررسی آن در دستورکار این هفته شورا قرار دارد.

کدخدایی:فتنه 88 ملاک تائید صلاحیت‌ها قرار خواهد گرفت

وی به دو ایراد شورا نسبت به کنوانسیون پاریس با موضوع محیط زیست به‌واسطه فقدان پیوست‌هایی که ضمیمه نشده بودند اشاره کرد و گفت: بندی از موافقت‌نامه همکاری اقتصادی میان ایران و لهستان نیز مغایر اصل 77 قانون اساسی شناخته شد.

کدخدایی در ادامه نشست خبری خود به موضوع طرح سوال فقهی از اعضای شورای نگهبان درباره ماده یک آیین‌نامه اجرای چگونگی پروانه کسب در حوزه بازاریابی شبکه‌ای و احتمال مغایرت آن با قاعده اکل مال بر باطل اشاره کرد و گفت: پاسخ فقهای شورای نگهبان صرفاً به سوالی که مطرح شد این بود که خلاف موازین شرع شناخته نمی‌شود.

وی با یادآوری تشکیل هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در روز چهارشنبه گذشته و تشکیل آن در 15 استان اشاره و در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری خوب شورای نگهبان با وزارت کشور و مکاتبات انجام‌شده درباره ابراز هویت و تأمین شرایط امنیتی برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی در همه صندوق‌ها سخن گفت و اظهار داشت:‌ درباره صندوق‌های الکترونیکی در انتخابات به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم اما در معدودی از صندوق‌ها ممکن است به نتایجی برسیم که البته منوط به نظر کارشناسان خواهد بود.

سخنگوی شورای نگهبان با ذکر این نکته که شورای نگهبان در انتخابات شوراها دخالتی نخواهد داشت، گفت:‌ البته اعلام کرده‌ایم برگزاری انتخابات شوراها به‌صورت الکترونیکی نباید انتخابات ریاست جمهوری را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونگی معیار قرار گرفتن دریافت حقوق‌های نجومی در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات، بیان داشت: اصل اینکه حقوق‌های نجومی خلاف بوده است، روشن است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤال خبرنگاری گفت: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند که روز 9 دی در تاریخ ماندگار خواهد شد لذا این‌ها [فتنه 88] قابل فراموش شدن نیست و طبیعتا ملاک تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات از سوی شورای نگهبان قرار خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش خبرنگار از سخنگوی شورای نگهبان پرسیده بود با توجه به پشت سر گذاشتن روز 9 دی که پایانی بر 8 ماه فتنه در کشور بود و با نظر به تلاش از جمله در مجلس در جهت تاکید بر لزوم فراموش کردن فتنه 88 آیا شورای نگهبان نیز از این موضوع در روند بررسی صلاحیت‌ها خواهد گذشت و یا آن را مدنظر قرار خواهد داد؟

 

 
منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار